
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η Ινδία, η οποία εισάγει περίπου το 80% των πετρελαϊκών της αναγκών, έχει αναδειχθεί σε βασικό μοχλό για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.
Κατά τους εννέα πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 1,8% σε περίπου 4,4 εκατομμύρια bpd, με τις περισσότερες προμήθειες να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή, ακολουθούμενη από την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.
Το ρεκόρ εισαγωγών στην Ινδία προήλθε και από την επιστροφή αρκετών διυλιστών, που άρχισαν να λειτουργούν μετά από εκτεταμένη συντήρηση, για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση των τοπικών καυσίμων.
Ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου παγκοσμίως εισήγαγε 10% περισσότερο πετρέλαιο τον περασμένο Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2016 και περίπου 19% παραπάνω από τον περασμένο Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Thomson Reuters Analytics.
Η ζήτηση για καύσιμα από την Ινδία μειώνεται συνήθως κατά το τρίτο τρίμηνο ενός έτους, καθώς οι βροχές των μουσώνων «χτυπούν» τις εγκαταστάσεις, τη βιομηχανική δραστηριότητα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων για μεταφορές. Αυτό παρέχει στα εργοστάσια ραφιναρίσματος τη δυνατότητα συντήρησης.
Η προσθήκη αποθεμάτων αυξάνει επίσης τις εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος της Νότιας Ασίας εκτιμάται πως θα ξεπεράσει την Κίνα ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά πετρελαιοειδών στην Ασία, με τη ζήτηση καυσίμων να αυξάνεται κατά 6,1% το 2018, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών ενέργειας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ABEDIN TAHERKENARE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ