
Ο αριθμός των πειρατικών επιθέσεων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του International Maritime Bureau (IMB), παρουσιάζεται μειωμένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σε ποσοστό 14%, με καταγεγραμμένα 121 περιστατικά (141 το 2016).
Σύμφωνα με το κέντρο αναφοράς πειρατικών επιθέσεων του ΙΜΒ, οι περιοχές στις οποίες καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων είναι ο Κόλπος της Γουινέας, η περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας καθώς και οι ακτές της Λιβύης όπως, τελευταία, και της Βενεζουέλας. Από την άλλη, έχει ενδιαφέρον πως κανένα περιστατικό πειρατικής επίθεσης δεν αναφέρθηκε στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, μία περιοχή υψηλού κινδύνου έως πολύ πρόσφατα. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την Σομαλία το ΙΜΒ σημειώνει στην έκθεσή του πως οι πειρατικές ομάδες που δρουν στην περιοχή μοιάζει να έχουν πλέον την δυνατότητα να «στοχεύουν» σε εμπορικά πλοία που πλέουν σε μεγάλη απόσταση από τις ακτές της χώρας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει το ΙΜΒ: (α) σε 92 πλοία καταγράφηκε επιβίβαση πειρατικών ομάδων, (β) 13 πυρπολήθηκαν, (γ) υπήρξαν απόπειρες πειρατικών επιθέσεων σε 11, ενώ (δ) πέντε πλοία πέρασαν υπό τον έλεγχο των πειρατών.
Ως επιτυχές παράδειγμα αντιμετώπισης του πειρατικού φαινομένου εμφανίζεται η Μαλαισία, όπου η άμεση δράση του Malaysian Maritime Enforcement Agency οδήγησε σε σχεδόν εξάλειψη του φαινομένου στις θάλασσες της χώρας. Γεγονός που ώθησε τον διευθυντή του ΙΜΒ, Pottengal Mukundan, να δηλώσει πως η Μαλαισία δείχνει το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσουν όλες οι χώρες για την αντιμετώπιση της πειρατείας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/EUNAVFOR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ