
															Το δεύτερο εξάμηνο του 2017 αποδεικνύεται ιδιαιτέρως παραγωγικό για τις ευρωπαϊκές ναυπηγικές μονάδες. Στα ναυπηγεία Meyer Werft στο Turku της Φινλανδίας, που ανήκουν στον γερμανικό όμιλο Meyer Werft GmbH, μετά την καθέλκυση του «Mein Schiff 1», συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες για τη ναυπήγηση του νέου κρουαζιερόπλοιου της TUI Cruises, που έχει έδρα το Αμβούργο, του «Mein Schiff 2». Το μεν πρώτο θα ξεκινήσει δρομολόγια τον Μάιο του 2018, ενώ το «Mein Schiff 2» στις αρχές του 2019. Και τα δύο πλοία, θα μπορούν να φιλοξενούν ές και 2.894 επιβάτες, ενώ στόχος της TUI Cruises είναι να ενισχύσει την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.
Μία ακόμα γερμανική πολυεθνική εταιρεία κρουαζιέρας, η Hapag-Lloyd Cruises, προχωρά στη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου εξερεύνησης. Συγκεκριμένα, προ ολίγων ημερών πραγματοποιήθηκε στo ναυπηγείo που διατηρεί η Vard στη Ρουμανία η επίσημη τελετή για να εορτασθεί η κοπή του πρώτου κομματιού χάλυβα για το δεύτερο πλοίο εξερεύνησης της Hapag-Lloyd. Από τα ρουμανικά ναυπηγεία Vard θα κατασκευαστούν δύο πλοία τα «Hanseatic Nature» και «Hanseatic Inspiration», των οποίων ωστόσο οι εσωτερικοί χώροι θα ολοκληρωθούν στις ναυπηγικές μονάδες που διατηρεί η Vard στη Νορβηγία. Για την Hapag-Lloyd το μέλλον της κρουαζιέρας βρίσκεται στην προσφορά εξειδικευμένων ταξιδίων σε απομακρυσμένες θαλάσσιες περιοχές, όπως η Αρκτική και η Ανταρκτική και προς τα εκεί έχει στόχο να προσανατολιστεί, για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς.
Όμως πέραν των κρουαζιέρων εξευρεύνησης και η ποτάμια κρουαζιέρα περνά φάση ισχυρής ανάπτυξης. Αξιοποιώντας το θετικό μομέντουμ η ελβετική εταιρεία ποτάμιας κρουαζιέρας Viking River Cruises, με έδρα την Βασιλεία, υπέγραψε συμφωνία με τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun στο Ρόστοκ για την ναυπήγηση έξι επιπλέον κρουαζιερόπλοιων, κατηγορίας «Viking Longship Class». Τα έξι ποτάμια κρουαζιερόπλοια αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το 2019, θα έχουν μήκος 135 μέτρα και πλάτος 11,45 μέτρα, θα μπορούν να φιλοξενούν 190 επιβάτες σε 95 εξωτερικές καμπίνες, ενώ θα προσφέρουν κρουαζιέρες σε Ρήνο, Μάιν και Δούναβη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CARMEN JASPERSEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ