
Το δεύτερο εξάμηνο του 2017 αποδεικνύεται ιδιαιτέρως παραγωγικό για τις ευρωπαϊκές ναυπηγικές μονάδες. Στα ναυπηγεία Meyer Werft στο Turku της Φινλανδίας, που ανήκουν στον γερμανικό όμιλο Meyer Werft GmbH, μετά την καθέλκυση του «Mein Schiff 1», συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες για τη ναυπήγηση του νέου κρουαζιερόπλοιου της TUI Cruises, που έχει έδρα το Αμβούργο, του «Mein Schiff 2». Το μεν πρώτο θα ξεκινήσει δρομολόγια τον Μάιο του 2018, ενώ το «Mein Schiff 2» στις αρχές του 2019. Και τα δύο πλοία, θα μπορούν να φιλοξενούν ές και 2.894 επιβάτες, ενώ στόχος της TUI Cruises είναι να ενισχύσει την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας.
Μία ακόμα γερμανική πολυεθνική εταιρεία κρουαζιέρας, η Hapag-Lloyd Cruises, προχωρά στη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου εξερεύνησης. Συγκεκριμένα, προ ολίγων ημερών πραγματοποιήθηκε στo ναυπηγείo που διατηρεί η Vard στη Ρουμανία η επίσημη τελετή για να εορτασθεί η κοπή του πρώτου κομματιού χάλυβα για το δεύτερο πλοίο εξερεύνησης της Hapag-Lloyd. Από τα ρουμανικά ναυπηγεία Vard θα κατασκευαστούν δύο πλοία τα «Hanseatic Nature» και «Hanseatic Inspiration», των οποίων ωστόσο οι εσωτερικοί χώροι θα ολοκληρωθούν στις ναυπηγικές μονάδες που διατηρεί η Vard στη Νορβηγία. Για την Hapag-Lloyd το μέλλον της κρουαζιέρας βρίσκεται στην προσφορά εξειδικευμένων ταξιδίων σε απομακρυσμένες θαλάσσιες περιοχές, όπως η Αρκτική και η Ανταρκτική και προς τα εκεί έχει στόχο να προσανατολιστεί, για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς.
Όμως πέραν των κρουαζιέρων εξευρεύνησης και η ποτάμια κρουαζιέρα περνά φάση ισχυρής ανάπτυξης. Αξιοποιώντας το θετικό μομέντουμ η ελβετική εταιρεία ποτάμιας κρουαζιέρας Viking River Cruises, με έδρα την Βασιλεία, υπέγραψε συμφωνία με τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun στο Ρόστοκ για την ναυπήγηση έξι επιπλέον κρουαζιερόπλοιων, κατηγορίας «Viking Longship Class». Τα έξι ποτάμια κρουαζιερόπλοια αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το 2019, θα έχουν μήκος 135 μέτρα και πλάτος 11,45 μέτρα, θα μπορούν να φιλοξενούν 190 επιβάτες σε 95 εξωτερικές καμπίνες, ενώ θα προσφέρουν κρουαζιέρες σε Ρήνο, Μάιν και Δούναβη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CARMEN JASPERSEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ