
Ενδιαφέρον προκαλεί στα διεθνή ΜΜΕ και σε αναλυτές η πρόσφατη ανακοίνωση του World Economic Forum σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γειτονική Αλβανία. Ειδικά με την ανάπτυξη του λιμένα του Δυρραχίου αλλά και τα μεγαλεπήβολα σχέδια των Κινέζων στον Πειραιά και των Γάλλων στη Θεσσαλονίκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας αποκτά και πάλι ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Αλβανίας είναι εξαιρετικά άσχημη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου βρίσκεται σε αχρηστία, σύμφωνα με ειδική έκθεση που εκδόθηκε την Πέμπτη. Η Αλβανία μάλιστα κατατάσσεται 101η στον κόσμο στον παγκόσμιο δείκτη ανταγωνιστικότητας ως προς την ποιότητα των σιδηροδρόμων και μόνο το 1% της εσωτερικής επιβατικής κίνησης διεξάγεται με τρένα. Η σιδηροδρομική σύνδεση είναι ανύπαρκτη με όλα τα γειτονικά της κράτη, πλην λίγων συνδέσεων για μεταφορές εμπορευμάτων με το γειτονικό Μαυροβούνιο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Αλβανία κατασκευάστηκε κατά την περίοδο από το 1946 έως το 1986, κυρίως για να βοηθήσει τη βιομηχανία της χώρας, ενώ το συνολικό μήκος της είναι 420 χιλιόμετρα. Εδώ και 20 χρόνια από την πτώση του προηγούμενου καθεστώτος τα Τίρανα δεν έδωσαν προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που σήμερα φαίνεται να προβληματίζει όσους προετοιμάζουν μεγαλεπήβολα σχέδια για συνδυασμένες μεταφορές και ολοκληρωμένα συστήματα και δίκτυα μεταφορών στα δυτικά Βαλκάνια. Αν και η κυβέρνηση στα Τίρανα υποσχέθηκε να ανακατασκευάσει το δίκτυο για να βελτιώσει την εμπορική κίνηση προς την πρωτεύουσα από το λιμάνι του Δυρραχίου, αλλά και να συνδέσει εμπορικά τη χώρα με τις γειτονικές ‘αλβανόφωνες’ κοινότητες, χωρίς την υποστήριξη κοινοτικών φορέων και ιδιωτών το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση επιθυμεί μάλιστα να κατασκευάσει άμεσα νέα δίκτυα προς τη FYROM, το Κοσσυφοπέδιο και το Μαυροβούνιο αλλά αναζητά τη στήριξη των Βρυξελλών, ευρωπαϊκών τραπεζών και ιδιωτών ή ιδρυμάτων ως χορηγών με μικρή μάλλον επιτυχία.
Φωτό: apdurres.com.al
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ