
Ενδιαφέρον προκαλεί στα διεθνή ΜΜΕ και σε αναλυτές η πρόσφατη ανακοίνωση του World Economic Forum σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γειτονική Αλβανία. Ειδικά με την ανάπτυξη του λιμένα του Δυρραχίου αλλά και τα μεγαλεπήβολα σχέδια των Κινέζων στον Πειραιά και των Γάλλων στη Θεσσαλονίκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας αποκτά και πάλι ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Αλβανίας είναι εξαιρετικά άσχημη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου βρίσκεται σε αχρηστία, σύμφωνα με ειδική έκθεση που εκδόθηκε την Πέμπτη. Η Αλβανία μάλιστα κατατάσσεται 101η στον κόσμο στον παγκόσμιο δείκτη ανταγωνιστικότητας ως προς την ποιότητα των σιδηροδρόμων και μόνο το 1% της εσωτερικής επιβατικής κίνησης διεξάγεται με τρένα. Η σιδηροδρομική σύνδεση είναι ανύπαρκτη με όλα τα γειτονικά της κράτη, πλην λίγων συνδέσεων για μεταφορές εμπορευμάτων με το γειτονικό Μαυροβούνιο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Αλβανία κατασκευάστηκε κατά την περίοδο από το 1946 έως το 1986, κυρίως για να βοηθήσει τη βιομηχανία της χώρας, ενώ το συνολικό μήκος της είναι 420 χιλιόμετρα. Εδώ και 20 χρόνια από την πτώση του προηγούμενου καθεστώτος τα Τίρανα δεν έδωσαν προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που σήμερα φαίνεται να προβληματίζει όσους προετοιμάζουν μεγαλεπήβολα σχέδια για συνδυασμένες μεταφορές και ολοκληρωμένα συστήματα και δίκτυα μεταφορών στα δυτικά Βαλκάνια. Αν και η κυβέρνηση στα Τίρανα υποσχέθηκε να ανακατασκευάσει το δίκτυο για να βελτιώσει την εμπορική κίνηση προς την πρωτεύουσα από το λιμάνι του Δυρραχίου, αλλά και να συνδέσει εμπορικά τη χώρα με τις γειτονικές ‘αλβανόφωνες’ κοινότητες, χωρίς την υποστήριξη κοινοτικών φορέων και ιδιωτών το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση επιθυμεί μάλιστα να κατασκευάσει άμεσα νέα δίκτυα προς τη FYROM, το Κοσσυφοπέδιο και το Μαυροβούνιο αλλά αναζητά τη στήριξη των Βρυξελλών, ευρωπαϊκών τραπεζών και ιδιωτών ή ιδρυμάτων ως χορηγών με μικρή μάλλον επιτυχία.
Φωτό: apdurres.com.al
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ