
Ενδιαφέρον προκαλεί στα διεθνή ΜΜΕ και σε αναλυτές η πρόσφατη ανακοίνωση του World Economic Forum σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη γειτονική Αλβανία. Ειδικά με την ανάπτυξη του λιμένα του Δυρραχίου αλλά και τα μεγαλεπήβολα σχέδια των Κινέζων στον Πειραιά και των Γάλλων στη Θεσσαλονίκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο της γειτονικής χώρας αποκτά και πάλι ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Αλβανίας είναι εξαιρετικά άσχημη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου βρίσκεται σε αχρηστία, σύμφωνα με ειδική έκθεση που εκδόθηκε την Πέμπτη. Η Αλβανία μάλιστα κατατάσσεται 101η στον κόσμο στον παγκόσμιο δείκτη ανταγωνιστικότητας ως προς την ποιότητα των σιδηροδρόμων και μόνο το 1% της εσωτερικής επιβατικής κίνησης διεξάγεται με τρένα. Η σιδηροδρομική σύνδεση είναι ανύπαρκτη με όλα τα γειτονικά της κράτη, πλην λίγων συνδέσεων για μεταφορές εμπορευμάτων με το γειτονικό Μαυροβούνιο.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Αλβανία κατασκευάστηκε κατά την περίοδο από το 1946 έως το 1986, κυρίως για να βοηθήσει τη βιομηχανία της χώρας, ενώ το συνολικό μήκος της είναι 420 χιλιόμετρα. Εδώ και 20 χρόνια από την πτώση του προηγούμενου καθεστώτος τα Τίρανα δεν έδωσαν προτεραιότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που σήμερα φαίνεται να προβληματίζει όσους προετοιμάζουν μεγαλεπήβολα σχέδια για συνδυασμένες μεταφορές και ολοκληρωμένα συστήματα και δίκτυα μεταφορών στα δυτικά Βαλκάνια. Αν και η κυβέρνηση στα Τίρανα υποσχέθηκε να ανακατασκευάσει το δίκτυο για να βελτιώσει την εμπορική κίνηση προς την πρωτεύουσα από το λιμάνι του Δυρραχίου, αλλά και να συνδέσει εμπορικά τη χώρα με τις γειτονικές ‘αλβανόφωνες’ κοινότητες, χωρίς την υποστήριξη κοινοτικών φορέων και ιδιωτών το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Η κυβέρνηση επιθυμεί μάλιστα να κατασκευάσει άμεσα νέα δίκτυα προς τη FYROM, το Κοσσυφοπέδιο και το Μαυροβούνιο αλλά αναζητά τη στήριξη των Βρυξελλών, ευρωπαϊκών τραπεζών και ιδιωτών ή ιδρυμάτων ως χορηγών με μικρή μάλλον επιτυχία.
Φωτό: apdurres.com.al
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ