
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου του Λονδίνου, Alibra Ltd , παρατηρείται ότι τα μεγάλα μεγέθη πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αρχίζει να εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια εξασθένησης, ενώ τα δεξαμενόπλοια διατηρούν ακόμα μια δυναμική.
Dry
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Capesize για συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6 μηνών σημείωσαν για την εβδομάδα που τερμάτισε στις 4 Οκτωβρίου ασθενής πτώση, αγγίζοντας τα ίδια επίπεδα με τα επίπεδα χρονοναύλωσης διάρκειας 12-24 μηνών – $16.500/ημέρα, μειωμένα κατά 500 δολάρια σε σχέση με μια εβδομάδα πριν. Καθοδική κίνηση παρατηρείται και στο μέγεθος Panamax, με τα επίπεδα χρονοναύλωσεων για την περίοδο 6 μηνών να αγγίζουν τις $11,000/ημέρα για τον Ειρηνικό Ωκεανό και τις $12,750 για τον Ατλαντικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επίπεδα χρονοναυλώσεων για την περίοδο 6 μηνών στο μέγεθος Supramax είναι στα ίδια επίπεδα με το μέγεθος Panamaχ για τον Ειρηνικό Ωκεανό ($11,000/ημέρα) και μόλις 200 δολάρια λιγότερο ανά ημέρα ($12,500) από το μέγεθος Panamax για τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Wet
Οι ναύλοι στην αγορά των MR (Medium Range) tankers κυμαίνονται αυτήν την εβδομάδα στις $13.500/pdpr για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, ενώ οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Aframax κατέγραψαν μια μικρή αύξηση, αγγίζοντας τις $15.500/pdpr για ετήσιες χρονοναυλώσεις. Οι προοπτικές των tankers ενισχύονται επίσης και από την πρόσφατη ανακοίνωση της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας να δημιουργήσουν ένα fund ύψους $1 δις, το οποίο θα «χρησιμοποιηθεί» σε επενδύσεις για ενεργειακά έργα, θα ενισχύσει τις σχέσεις των δύο χωρών στον τομέα της ενέργειας, έχοντας συγχρόνως αντίκτυπο στην αγορά των wet.
Φωτό: msco.ru
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ