
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Από την αρχή του δεύτερου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, οι εφοπλιστές έχουν επιταχύνει τη ζήτηση νέων παραγγελιών, φέρνοντας τον αριθμό νέων πλοίων σε 110 τον τελευταίο τρίμηνο. Ο αριθμός σχεδόν διπλασιάστηκε σε σύγκριση με 63 παραγγελίες νέας κατασκευής από το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η πλειοψηφία των εφοπλιστών που συνάπτουν νέες ναυπηγήσεις προέρχεται από την Ιαπωνία και έχουν παραγγείλει 41 νέα Bulkers από την 1η Ιουλίου 2017. Οι Έλληνες ακολουθούν με 25 νέες παραγγελίες, 13 από τη Σιγκαπούρη, 8 από την Τουρκία και 7 από την Κίνα. Οι υπόλοιπες 16 παραγγελίες χωρίζονται μεταξύ άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από το σημαντικό παίκτη Bahri της Σαουδικής Αραβίας και τη Navibulgar της Βουλγαρίας.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ιαπωνική εταιρεία Nissen Kaiun έβαλε εντολή για δέκα νέα πλοία, μεγέθους Kamsarmax 82.000 DWT, στα ναυπηγεία συμπατριωτών. Επιπλέον, η ιαπωνική Kambara Kissen πρόσθεσε οκτώ παραγγελίες για Panamaxes και δύο για Ultramaxes στην Tsuneishi Cebu Shipbuilding, που προορίζονται για παράδοση μέχρι το 2020. Μεγάλες παραγγελίες προήλθαν επίσης από την Nisshin Shipping και τη Yangzijiang Shipping Pte από τη Σιγκαπούρη, η οποία προχώρησε σε επτά νέα πλοία κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου.
Οι συμφωνίες όμως που στιγματίζουν την αγορά των ναυπηγήσεων και δημιουργούν έντονες ανησυχίες για τα τωρινά σημάδια της ισχυρούς ανάκαμψης των ναύλων Capesizes προέρχονται από τη Βραζιλία και το ορυχείο Vale που έχει συνδεθεί με μια συμφωνία χρονοναύλωσης για την κατασκευή μέχρι και 30 νέα πλοίων μεγέθους Valemax.
Σύμφωνα με τις μακροπρόθεσμες συμβάσεις ανάληψης διάρκειας έως 25 ετών, η κινεζική κοινοπραξία ICBC Leasing και China Merchants θα παρέχει δέκα νέα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος (Valemax), χωρητικότητας 400.000 DWT, ενώ η νοτιοκορεατική ναυτιλιακή εταιρεία Pan Ocean θα παρέχει 4 νέα πλοία Valemax.
Επιπρόσθετα, οι συμπατριώτες της εταιρείας Korea Line, Pan Line Shipping και SK Shipping θα συνεισφέρουν, η καθεμία, με δύο νέα 400.000 DWT φορτηγά πλοία. Επιπλέον, η Polaris Shipping προχωρά μέχρι και σε δέκα νέες ναυπηγήσεις πλοίων για να υποστηρίξει τη σύμβαση. Οι παραγγελίες λέγεται ότι διαδίδονται σε πολλά κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, ενώ η Hyundai Heavy Industries (HHI) συνδέεται με την εντολή της Polaris, με πιθανές παραδόσεις πλοίων την περίοδο 2019-2020.
Προωθούμενη από τις ελκυστικές τιμές νέας κατασκευής, οι ιδιοκτήτες σπεύδουν να φτάσουν στα ναυπηγεία για να εξασφαλίσουν την εκ νέου κατασκευή της χωρητικότητας σε σχέση με την αναμενόμενη ανάκαμψη της αγοράς.
Παρόλα αυτά, ο νέος όγκος των παραγγελιών μπορεί να οδηγήσει σε μπούμερανγκ και να καθυστερήσει ακόμη περισσότερο την απαιτούμενη ανάκαμψη, εν μέσω της απειλής της υπερπροσφοράς της χωρητικότητας των πλοίων.
Φωτό: safebulkers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ