
Από τα τέλη Αυγούστου έως και τα μέσα Σεπτεμβρίου η Καραϊβική, αλλά και οι νότιες πολιτείες των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων η Φλόριντα, επλήγησαν από ισχυρούς τυφώνες. Οι τυφώνες «Χάρβεϊ», «Ίρμα» και «Μαρία» προκάλεσαν τον θάνατο αρκετών ανθρώπων ενώ αποδείχτηκαν καταστροφικοί κυρίως για τα νησιά της Καραϊβικής και ιδίως τα νησιά του Αγίου Μαρτίνου και της Ντομίνικα, από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως.
Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ως αποτέλεσμα υποχρεώθηκαν να αλλάξουν τα χειμερινά δρομολόγιά τους. Η AIDA Cruises αφαίρεσε από το πρόγραμμα κρουαζιέρων της τις προσεγγίσεις σε τρία νησιά: Άγιο Μαρτίνο, Βρετανικές Παρθένες Νήσους και Ντομίνικα. Η MSC Cruises, επίσης, αφαιρεί από τα δρομολόγιά της τον Άγιο Μαρτίνο και την Ντομίνικα, όπως και η Norwegian Cruise Line. Από την πλευρά της και η Royal Caribbean επέλεξε τα πλοία της να μην προσεγγίζουν Άγιο Μαρτίνο, Αμερικανικές Παρθένες Νήσους, και τον λιμένα του Σαν Χουάν στο Πουέρτο Ρίκο.
Αναλυτές θεωρούν πως οι τυφώνες δεν θα επηρεάσουν τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας για το τρέχον έτος, παρά τις ακυρώσεις από πολλούς επιβάτες, αλλά θα επιφέρουν σημαντικό πλήγμα στις τοπικές οικονομίες των νησιών και λιμένων που επλήγησαν από την καταστροφική μανία των φυσικών φαινομένων.
Ειδικοί στα θέματα της κλιματικής αλλαγής θεωρούν πως πάντα η Καραϊβική θα βιώνει την εποχή των τυφώνων. Ωστόσο, λόγω της κλιματικής αλλαγής μοιάζει οι τυφώνες να αποκτούν πολύ μεγαλύτερη ένταση και να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, με αποτέλεσμα η καταστροφή που προκαλούν να είναι πολύ μεγαλύτερη, απ’ ό,τι έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα. Και η αγορά κρουαζιέρας θα πρέπει να «προσαρμοστεί» σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY NEWMAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ