
Από τα τέλη Αυγούστου έως και τα μέσα Σεπτεμβρίου η Καραϊβική, αλλά και οι νότιες πολιτείες των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων η Φλόριντα, επλήγησαν από ισχυρούς τυφώνες. Οι τυφώνες «Χάρβεϊ», «Ίρμα» και «Μαρία» προκάλεσαν τον θάνατο αρκετών ανθρώπων ενώ αποδείχτηκαν καταστροφικοί κυρίως για τα νησιά της Καραϊβικής και ιδίως τα νησιά του Αγίου Μαρτίνου και της Ντομίνικα, από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως.
Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ως αποτέλεσμα υποχρεώθηκαν να αλλάξουν τα χειμερινά δρομολόγιά τους. Η AIDA Cruises αφαίρεσε από το πρόγραμμα κρουαζιέρων της τις προσεγγίσεις σε τρία νησιά: Άγιο Μαρτίνο, Βρετανικές Παρθένες Νήσους και Ντομίνικα. Η MSC Cruises, επίσης, αφαιρεί από τα δρομολόγιά της τον Άγιο Μαρτίνο και την Ντομίνικα, όπως και η Norwegian Cruise Line. Από την πλευρά της και η Royal Caribbean επέλεξε τα πλοία της να μην προσεγγίζουν Άγιο Μαρτίνο, Αμερικανικές Παρθένες Νήσους, και τον λιμένα του Σαν Χουάν στο Πουέρτο Ρίκο.
Αναλυτές θεωρούν πως οι τυφώνες δεν θα επηρεάσουν τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας για το τρέχον έτος, παρά τις ακυρώσεις από πολλούς επιβάτες, αλλά θα επιφέρουν σημαντικό πλήγμα στις τοπικές οικονομίες των νησιών και λιμένων που επλήγησαν από την καταστροφική μανία των φυσικών φαινομένων.
Ειδικοί στα θέματα της κλιματικής αλλαγής θεωρούν πως πάντα η Καραϊβική θα βιώνει την εποχή των τυφώνων. Ωστόσο, λόγω της κλιματικής αλλαγής μοιάζει οι τυφώνες να αποκτούν πολύ μεγαλύτερη ένταση και να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, με αποτέλεσμα η καταστροφή που προκαλούν να είναι πολύ μεγαλύτερη, απ’ ό,τι έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα. Και η αγορά κρουαζιέρας θα πρέπει να «προσαρμοστεί» σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY NEWMAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ