
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι κατασκευαστές πλοίων και χαλυβουργείων της Νότιας Κορέας είναι σε συζητήσεις για αύξηση των χαλύβδινων πλακών πλοίων, ωστόσο τα ναυπηγεία εξακολουθούν να πλήττονται από μια μακρά παγκόσμια πτώση και ανησυχούν ότι το υψηλότερο κόστος παραγωγής θα εξασθενίσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των Κινέζων αντιπάλων.
Σύμφωνα με πηγές από τη ναυπηγική βιομηχανία και τις βιομηχανίες χάλυβα, τρεις μεγάλες ναυπηγικές εταιρείες, οι Hyundai Heavy Industries (HHI), Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και Samsung Heavy Industries συμμετέχουν σε διαπραγματεύσεις με τους χαλυβουργούς Posco, Hyundai Steel και Dongkuk Steel Mill και ισχυρίζονται ότι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις τρέχουσες τιμές προμήθειας για τις ναυπηγικές πλάκες, που είχαν παγώσει εδώ και χρόνια εξαιτίας της παγκόσμιας ύφεσης νέων παραγγελιών των πλοίων.
Η Posco, ο μεγαλύτερος προμηθευτής χαλύβδινων πλακών πλοίων, δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης τηλεδιάσκεψης ότι θα μπορέσει να φτάσει στο σημείο να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα, κατά το δεύτερο εξάμηνο, εάν προχωρήσει σε αύξηση των τιμών εφοδιασμού σε εγχώρια ναυπηγεία.
Ο πρόεδρος του Offshore & Shipbuilding Association της Κορέας (KOSHIPA) κάλεσε τη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα να επανεξετάσει το σχέδιο αύξησης των τιμών, καθώς θα μπορούσε να επιδεινώσει περαιτέρω την παραγωγικότητα των ναυπηγείων. Τα κορεατικά ναυπηγεία έχουν χάσει την ηγετική τους θέση από τους Κινέζους ανταγωνιστές τα τελευταία χρόνια, από έλλειψη ανταγωνιστικότητας των τιμών.
Εν τω μεταξύ, τα μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, υπό την ηγεσία της Hyundai Heavy Industries Co., αναμένεται να αναφέρουν χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο του έτους, λόγω του αυξημένου κόστους και της κατασκευής πλοίων με χαμηλές τιμές εν μέσω μειωμένων νέων παραγγελιών.
Η Hyundai Heavy αναμένεται να καταγράψει λειτουργικό εισόδημα ύψους 106 δις γουόν ($93,6 εκατ.) κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με τα λειτουργικά κέρδη του προηγούμενου έτους στα 322 δις γουόν.
Η Samsung Heavy Industries Co., ένα άλλο μεγάλο ναυπηγείο της Κορέας, εκτιμάται ότι θα καταγράψει λειτουργικό εισόδημα 39 δις γουόν για το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το λειτουργικό εισόδημα 84 δις γουόν που είχε σημειωθεί πριν από ένα χρόνο. Η αξία των πωλήσεων αναμένεται να μειωθεί σε 1,82 τρισεκατομμύρια από 2,78 τρισεκατομμύρια κέρδη κατά την προαναφερθείσα περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Ένα ακόμα προβληματικό ναυπηγείο, η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. αναμένεται, επίσης, να αυξήσει το κέρδος κάτω από το τρέχον τρίμηνο. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, το ναυπηγείο ανέφερε λειτουργικό εισόδημα 292 δις γουόν. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 665 δις κέρδη.
Στην Ιαπωνία, η πολιτική κρίση γύρω από τη Βόρεια Κορέα οδήγησε στην ενίσχυση του ιαπωνικού νομίσματος με τα ναυπηγεία να προωθούν την αύξηση των τιμών ναυπηγήσεων. Μεγάλα ναυπηγεία όπως η Tsuneishi Shipbuilding και η Oshima Shipbuilding διαπραγματεύονται από μια θέση σχετικής άνεσης, με τα βιβλία παραγγελιών να εμφανίζονται πλήρη μέχρι τα τέλη του 2019 – και ακόμη και το 2020, στην περίπτωση της Oshima, η οποία διαπραγματεύεται διαθεσιμότητα για την παράδοση νεότευκτων πλοίων στα τέλη του 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/YNA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ