
Η επόμενη χρονιά θα βρει την παγκόσμια κρουαζιέρα σε φάση ισχυρής ανάπτυξης, με 16 νέα κρουαζιερόπλοια να ξεκινούν τα δρομολόγιά τους προσφέροντας κρουαζιέρες σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους προορισμούς, Καραϊβική, Μεσόγειο, Βόρεια Ευρώπη αλλά και Ασία. Η συνεχής αύξηση του αριθμού όσων επιλέγουν μία κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έχει οδηγήσει στην ανάγκη για ναυπήγηση νέων πλοίων και κάλυψη των διευρυνόμενων αναγκών των επιβατών. Αυτό έγινε σαφές και κατά την διάρκεια του συνεδρίου Seatrade Europe, το οποίο έλαβε χώρα στο Αμβούργο πριν από λίγες ημέρες.
Εκεί συζητήθηκε η θετική τροχιά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, η οποία το 2018 θα κάνει και το πρώτο αποφασιστικό βήμα εισόδου στην «πράσινη» εποχή, καθώς θα παραδοθούν στις εταιρείες τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Τέτοιο παράδειγμα θα είναι το «AIDAnova», το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που θα κινείται πλήρως με LNG, το οποίο θα διαθέτει 2.500 καμπίνες, 17 εστιατόρια και 23 μπαρ. Αναμένεται να ξεκινήσει τις κρουαζιέρες του τον Δεκέμβριο του 2018.
Ωστόσο, οι εταιρείες επενδύουν και σε πλοία ειδικά σχεδιασμένα για κρουαζιέρες εξερεύνησης αλλά και για κρουαζιέρες πολυτελείας, καθώς στοχεύουν σε ένα κοινό, που επιθυμεί μικρότερα κρουαζιερόπλοια, χωρίς συνωστισμό, με μεγαλύτερες, πολυτελείς και πιο προσωπικές ανέσεις. Τέτοια παραδείγματα είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το «Flying Clipper», το οποίο ναυπηγείται στα κορεάτικα ναυπηγεία Bodo Split, αλλά και τα κρουαζιερόπλοια «Le Lapérouse» «Le Champlain», όπως και το «National Geographic Explorer», που απευθύνονται σε ένα κοινό, που επιθυμεί να εξερευνήσει τις πιο απομακρυσμένες θάλασσες του κόσμου ακόμα και το βορειοανατολικό πέρασμα.
Μέσα στο 2018, όμως, θα σπάσει και ένα ρεκόρ, με την ολοκλήρωση ναυπήγησης του «Symphony of the Seas». Το τελευταίο έχοντας 28 περισσότερες καμπίνες από το αδερφό του πλοίο «Harmony of the Seas», με δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων από 6.300 επιβατών, θα είναι ο επόμενος γίγαντας της κρουαζιέρας και το μεγαλύτερο παγκοσμίως κρουαζιερόπλοιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/DAVID HECKER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ