
Η επόμενη χρονιά θα βρει την παγκόσμια κρουαζιέρα σε φάση ισχυρής ανάπτυξης, με 16 νέα κρουαζιερόπλοια να ξεκινούν τα δρομολόγιά τους προσφέροντας κρουαζιέρες σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους προορισμούς, Καραϊβική, Μεσόγειο, Βόρεια Ευρώπη αλλά και Ασία. Η συνεχής αύξηση του αριθμού όσων επιλέγουν μία κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έχει οδηγήσει στην ανάγκη για ναυπήγηση νέων πλοίων και κάλυψη των διευρυνόμενων αναγκών των επιβατών. Αυτό έγινε σαφές και κατά την διάρκεια του συνεδρίου Seatrade Europe, το οποίο έλαβε χώρα στο Αμβούργο πριν από λίγες ημέρες.
Εκεί συζητήθηκε η θετική τροχιά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, η οποία το 2018 θα κάνει και το πρώτο αποφασιστικό βήμα εισόδου στην «πράσινη» εποχή, καθώς θα παραδοθούν στις εταιρείες τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Τέτοιο παράδειγμα θα είναι το «AIDAnova», το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που θα κινείται πλήρως με LNG, το οποίο θα διαθέτει 2.500 καμπίνες, 17 εστιατόρια και 23 μπαρ. Αναμένεται να ξεκινήσει τις κρουαζιέρες του τον Δεκέμβριο του 2018.
Ωστόσο, οι εταιρείες επενδύουν και σε πλοία ειδικά σχεδιασμένα για κρουαζιέρες εξερεύνησης αλλά και για κρουαζιέρες πολυτελείας, καθώς στοχεύουν σε ένα κοινό, που επιθυμεί μικρότερα κρουαζιερόπλοια, χωρίς συνωστισμό, με μεγαλύτερες, πολυτελείς και πιο προσωπικές ανέσεις. Τέτοια παραδείγματα είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το «Flying Clipper», το οποίο ναυπηγείται στα κορεάτικα ναυπηγεία Bodo Split, αλλά και τα κρουαζιερόπλοια «Le Lapérouse» «Le Champlain», όπως και το «National Geographic Explorer», που απευθύνονται σε ένα κοινό, που επιθυμεί να εξερευνήσει τις πιο απομακρυσμένες θάλασσες του κόσμου ακόμα και το βορειοανατολικό πέρασμα.
Μέσα στο 2018, όμως, θα σπάσει και ένα ρεκόρ, με την ολοκλήρωση ναυπήγησης του «Symphony of the Seas». Το τελευταίο έχοντας 28 περισσότερες καμπίνες από το αδερφό του πλοίο «Harmony of the Seas», με δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων από 6.300 επιβατών, θα είναι ο επόμενος γίγαντας της κρουαζιέρας και το μεγαλύτερο παγκοσμίως κρουαζιερόπλοιο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/DAVID HECKER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ