
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Ο Αύγουστος τερμάτισε με ισχυρές κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα μέχρι στιγμής φέτος.
Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας ήταν περίπου 88,9 εκατ. τόνοι τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και λιμένων που συνέταξαν η Thomson Reuters Supply Chain και οι προγνώσεις εμπορευμάτων. Τα επίπεδα εισαγωγών του Αυγούστου υπερβαίνουν τους 85,4 εκατ. τόνους του Ιουλίου και τους 86,5 εκατ. τόνους του Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα δεδομένα παρακολούθησης των πλοίων, από την Thomson Reuters Supply Chain δεν ευθυγραμμίζονται ακριβώς με τους επίσημους τελωνειακούς αριθμούς της Κίνας, καθώς δε συμπεριλαμβάνουν το σιδηρομετάλλευμα που φτάνει σιδηροδρομικά από τις γειτονικές χώρες και υπάρχουν επίσης μικρές αποκλίσεις ως προς το πότε καταγράφονται τα φορτία. Ωστόσο, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η ζήτηση της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα παραμένει ισχυρή και αξιοσημείωτα συνεπής.
Για την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου 2017, οι συνολικές εισαγωγές δια θαλάσσης ανήλθαν σε 671,6 εκατ. τόνους παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,6% από τα 648,1 εκατ που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο το 2016. Μέχρι στιγμής φέτος κάθε μήνα σημειώνονται εισαγωγές άνω των 80 εκατ. τόνων, με εξαίρεση τους 75,8 εκατ. τόνους τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ωστόσο, αν ο Φεβρουάριος ήταν ένας μήνας 30 ή 31 ημερών, οι εισαγωγές θα είχαν υπερβεί και τα 80 εκατ. τόνους. Συνολικά, η εικόνα που προκύπτει από τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας μέχρι το 2017 δείχνει μια σταθερή αλλά όχι θεαματική ανάπτυξη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ