
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Έναν ακόμη κολοσσό δημιουργεί το Πεκίνο εγκρίνοντας τη συγχώνευση της Shenhua Group, της κορυφαίας εταιρείας εξόρυξης άνθρακα στη χώρα, με την China Guodian, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας. Την είδηση ανακοίνωσε, την περασμένη βδομάδα, η Κρατική Επιτροπή Επίβλεψης Περιουσιακών Στοιχείων της Κίνας, δίνοντας τέλος στη σχετική φημολογία που διέρρεαν τα ΜΜΕ από τον Ιούνιο.
Η νέα μεικτή εταιρεία θα έχει περιουσιακά στοιχεία 1,8 τρισ. γουάν (271 δισ. δολάρια) και θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο από άποψη εσόδων και η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο σε παραγωγική ικανότητα, σύμφωνα με έρευνα της Bloomberg New Energy Finance. Κυρία αιτία της συγχώνευσης αυτής είναι η προσπάθεια των κινεζικών αρχών να περιορίσουν την πλεονάζουσα βιομηχανική παραγωγική ικανότητα των κρατικών επιχειρήσεων αλλά και να μειώσουν τον αριθμό τους.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια του Πεκίνου να περιορίσει την εξάρτηση της χώρας από τον άνθρακα για την κάλυψη των ενεργειακών της αναγκών, η οποία θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα έτη. Η τάση αυτή καταδεικνύει την κατεύθυνση που έχει πάρει η διαδικασία αναμόρφωσης των κρατικών εταιρειών της Κίνας, καθώς εταιρείες του κλάδου άνθρακα εξωθούνται σε συγχωνεύσεις προκειμένου να μειώσουν τις περιττές επενδύσεις και να βελτιώσουν την αποδοτικότητα τους.
Η εν λόγω συγχώνευση προβλέπεται ότι θα είναι η πρώτη μιας σειράς συγχωνεύσεων μεγάλης κλίμακας, επειδή η Κίνα σχεδιάζει τη συγκέντρωση του κλάδου της ηλεκτρικής ενέργειας. Η νέα εταιρεία, που αναμένεται να ονομαστεί National Energy Investment Corp, θα έχει εγκατεστημένη παραγωγική ικανότητα άνω των 225 γιγαβάτ και θα υπερβαίνει έτσι την Electricite de France και την Enel, σύμφωνα με ανάλυση της Wood Mackenzie.
Φωτό: csec.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ