
Η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank AG, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη τράπεζα ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου, βρίσκεται σε αναζήτηση μεγαλύτερης σταθερότητας. Στελέχη της τράπεζας δηλώνουν στον γερμανικό Τύπο πως αυτό που αναζητά πλέον η αγορά είναι «υγιή χρηματοδότηση» και αποπληρωμή δανείων, στόχος, όμως που με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δύσκολος.
Αυτά τα προβλήματα αντικατοπτρίζονται στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο. Όπως δηλώνει ο Stefan Ermisch, CEO της τράπεζας, έχουν περιέλθει στην αποκαλούμενη και «Bad Bank» πολλά πλοία, λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει Γερμανοί πελάτες, και τα οποία πλοία πρόκειται σταδιακά να οδηγηθούν προς πώληση για να περιοριστούν οι ζημίες της τράπεζας. Από την άλλη, βέβαια, ο ίδιος δεν αποκλείει η τράπεζα να προβεί και σε νέες διαγραφές χρεών γερμανικών ναυτιλιακών, αλλά τονίζει πως δεν πρόκειται να διαγραφούν τόσο υψηλά χρέη όπως συνέβη στις περιπτώσεις των Γερμανών πλοιοκτητών Bernd Kortüm και Heinrich Schoeller, όταν διαγράφηκαν χρέη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις από τον Τύπο, τα πολιτικά κόμματα και ενώσεις φορολογουμένων.
Διαφορετική είναι η εικόνα στην κεντρική τράπεζα, την «Good Bank», όπως αποκαλείται. Ο αριθμός των ναυτιλιακών δανείων έχει υποχωρήσει στα 677 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε σύγκριση με τα 1.064 στην αντίστοιχη περίοδο του 2016. Με σαφή τρόπο η τράπεζα επιχειρεί να μειώσει την εξάρτησή της από τους Γερμανούς πελάτες-συνεργάτες της ενώ στόχος είναι ο περιορισμός της χρηματοδοτικής της παρουσίας στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
Το ενδιαφέρον είναι πως η HSH Nordbank εγκαταλείπει τις γερμανικές ναυτιλιακές και στρέφεται προς τις πιο αξιόπιστες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που μοιάζει να αποτελούν το κλειδί να ξαναβρεί η τράπεζα την χαμένη της σταθερότητα αλλά και να μπορέσει με επιτυχία να ιδιωτικοποιηθεί. Συγκεκριμένα, η γερμανική ναυτιλιακή αγορά αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 31% του χαρτοφυλακίου της τράπεζας, από 37% το 2016, ενώ αντιθέτως έχει αυξηθεί η χορήγηση δανείων προς ελληνικές ναυτιλιακές, αγγίζοντας το 22% του συνόλου των χορηγηθέντων δανείων από 15% το περασμένο έτος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ