
Η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank AG, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη τράπεζα ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου, βρίσκεται σε αναζήτηση μεγαλύτερης σταθερότητας. Στελέχη της τράπεζας δηλώνουν στον γερμανικό Τύπο πως αυτό που αναζητά πλέον η αγορά είναι «υγιή χρηματοδότηση» και αποπληρωμή δανείων, στόχος, όμως που με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δύσκολος.
Αυτά τα προβλήματα αντικατοπτρίζονται στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο. Όπως δηλώνει ο Stefan Ermisch, CEO της τράπεζας, έχουν περιέλθει στην αποκαλούμενη και «Bad Bank» πολλά πλοία, λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων που είχαν λάβει Γερμανοί πελάτες, και τα οποία πλοία πρόκειται σταδιακά να οδηγηθούν προς πώληση για να περιοριστούν οι ζημίες της τράπεζας. Από την άλλη, βέβαια, ο ίδιος δεν αποκλείει η τράπεζα να προβεί και σε νέες διαγραφές χρεών γερμανικών ναυτιλιακών, αλλά τονίζει πως δεν πρόκειται να διαγραφούν τόσο υψηλά χρέη όπως συνέβη στις περιπτώσεις των Γερμανών πλοιοκτητών Bernd Kortüm και Heinrich Schoeller, όταν διαγράφηκαν χρέη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις από τον Τύπο, τα πολιτικά κόμματα και ενώσεις φορολογουμένων.
Διαφορετική είναι η εικόνα στην κεντρική τράπεζα, την «Good Bank», όπως αποκαλείται. Ο αριθμός των ναυτιλιακών δανείων έχει υποχωρήσει στα 677 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε σύγκριση με τα 1.064 στην αντίστοιχη περίοδο του 2016. Με σαφή τρόπο η τράπεζα επιχειρεί να μειώσει την εξάρτησή της από τους Γερμανούς πελάτες-συνεργάτες της ενώ στόχος είναι ο περιορισμός της χρηματοδοτικής της παρουσίας στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων.
Το ενδιαφέρον είναι πως η HSH Nordbank εγκαταλείπει τις γερμανικές ναυτιλιακές και στρέφεται προς τις πιο αξιόπιστες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που μοιάζει να αποτελούν το κλειδί να ξαναβρεί η τράπεζα την χαμένη της σταθερότητα αλλά και να μπορέσει με επιτυχία να ιδιωτικοποιηθεί. Συγκεκριμένα, η γερμανική ναυτιλιακή αγορά αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 31% του χαρτοφυλακίου της τράπεζας, από 37% το 2016, ενώ αντιθέτως έχει αυξηθεί η χορήγηση δανείων προς ελληνικές ναυτιλιακές, αγγίζοντας το 22% του συνόλου των χορηγηθέντων δανείων από 15% το περασμένο έτος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ