
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στο πλαίσιο στήριξης των αναδυόμενων οικονομιών, η κινεζική κυβέρνηση έχει αναλάβει μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για έργα ανάπτυξης υποδομών. Πρόκειται για το σχέδιο με την ονομασία “One Belt, One Road” με τις μεγαλύτερες κρατικές εμπορικές τράπεζες της Κίνας να συγκεντρώνουν κεφαλαία για να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομών σε πάνω από 60 χώρες σε Ασία, Ευρώπη και Αφρική.
Η Κατασκευαστική Τράπεζα της Κίνας, η δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα σε επίπεδο assets, διενεργεί ήδη roadshows, ώστε να εξασφαλίσει 15 δις δολάρια από εγχώριους και μη επενδυτές. Ταυτόχρονα η Αγροτική Τράπεζα, η Εμπορική Τράπεζα, η Bank of China και άλλες στοχεύουν σε αντίστοιχα ποσά. Όμως σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων CNBC που σκιαγραφεί την ιστορία του ‘One Belt, One Road’, η επένδυση σε τέτοιου είδους υποδομές είναι αρκετά ρισκογόνα.
«Αν τα έργα ξεκινούσαν από ιδιωτικές εταιρείες, δε θα χρειαζόταν να ανησυχούμε γιατί οι συνέπειες θα ήταν δικές τους. Αλλά εδώ μιλάμε για κυβερνήσεις, κρατικό δανεισμό και, τελικά, διακυβερνητικές σχέσεις», είπε στο CNBC ο Xu Chenggang, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μελετών της Κίνας. Για μια χώρα όπως η Κίνα, όπου η κρατική ιδιοκτησία υπήρξε ιστορικά υψηλή, αυτό είναι θέμα ιδιαίτερης ανησυχίας, σύμφωνα με το CNBC. Χρειάστηκαν δεκαετίες οικονομικών μεταρρυθμίσεων, προτού φτάσουμε σε αυτό που ο Xu χαρακτήρισε μια διαδικασία ήσυχης ιδιωτικοποίησης, από τις αρχές του 21ου αιώνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο “οικόπεδο 2”…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ