
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στο πλαίσιο στήριξης των αναδυόμενων οικονομιών, η κινεζική κυβέρνηση έχει αναλάβει μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για έργα ανάπτυξης υποδομών. Πρόκειται για το σχέδιο με την ονομασία “One Belt, One Road” με τις μεγαλύτερες κρατικές εμπορικές τράπεζες της Κίνας να συγκεντρώνουν κεφαλαία για να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομών σε πάνω από 60 χώρες σε Ασία, Ευρώπη και Αφρική.
Η Κατασκευαστική Τράπεζα της Κίνας, η δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα σε επίπεδο assets, διενεργεί ήδη roadshows, ώστε να εξασφαλίσει 15 δις δολάρια από εγχώριους και μη επενδυτές. Ταυτόχρονα η Αγροτική Τράπεζα, η Εμπορική Τράπεζα, η Bank of China και άλλες στοχεύουν σε αντίστοιχα ποσά. Όμως σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων CNBC που σκιαγραφεί την ιστορία του ‘One Belt, One Road’, η επένδυση σε τέτοιου είδους υποδομές είναι αρκετά ρισκογόνα.
«Αν τα έργα ξεκινούσαν από ιδιωτικές εταιρείες, δε θα χρειαζόταν να ανησυχούμε γιατί οι συνέπειες θα ήταν δικές τους. Αλλά εδώ μιλάμε για κυβερνήσεις, κρατικό δανεισμό και, τελικά, διακυβερνητικές σχέσεις», είπε στο CNBC ο Xu Chenggang, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μελετών της Κίνας. Για μια χώρα όπως η Κίνα, όπου η κρατική ιδιοκτησία υπήρξε ιστορικά υψηλή, αυτό είναι θέμα ιδιαίτερης ανησυχίας, σύμφωνα με το CNBC. Χρειάστηκαν δεκαετίες οικονομικών μεταρρυθμίσεων, προτού φτάσουμε σε αυτό που ο Xu χαρακτήρισε μια διαδικασία ήσυχης ιδιωτικοποίησης, από τις αρχές του 21ου αιώνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ