
Η ανάπτυξη που καταγράφεται στο παγκόσμιο εμπόριο δίνει μεγάλη ώθηση στα μεσαία αποστάγματα όπως το πετρέλαιο diesel που χρησιμοποιείται στις μηχανές υψηλής ισχύος των εμπορικών πλοίων.
Σύμφωνα με το Bureau for Economic Policy Analysis (CPB) στην Ολλανδία, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου αυξήθηκε κατά 5% από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2017 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Όπως αναφέρει το CPB, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 δεν καταγράφονταν σημάδια ανάπτυξης στις διεθνείς εμπορικές δραστηριότητες, σταδιακά η συγκεκριμένη κατάσταση άλλαξε και από τα τέλη του περασμένου έτους παρουσιάζεται επιτάχυνση της ανάπτυξης σε ρυθμούς υψηλότερους των τελευταίων έξι ετών.
Η ανάπτυξη του εμπορίου παρατηρείται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με εξαίρεση την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, όπου η οικονομική δραστηριότητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου.
Το εμπόριο, όπως είναι γνωστό συνδέεται στενά με βασικά εμπορεύματα, οπότε η πτώση των τιμών αυτών από τα μέσα του 2014 έως τις αρχές του 2016 έχει πλήξει τις καταναλωτικές δαπάνες και τις επιχειρηματικές επενδύσεις στις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες.
Το αποτέλεσμα ήταν μια απότομη επιβράδυνση του εμπορίου, καθώς μειώθηκαν τα εισοδήματα των νοικοκυριών και αναβλήθηκαν ή ακυρώθηκαν σχέδια έρευνας για νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η σταθεροποίηση και η ανάκαμψη των τιμών των βασικών εμπορευμάτων μέσα στο τρέχον έτος, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου, συμβάλλει τώρα στην ταχύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Το εμπόριο με τη σειρά του αποτελεί βασικό μοχλό ζήτησης για μεσαία αποστάγματα πετρελαίου και για βαρύ μαζούτ που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία.
Ωστόσο, η κατανάλωση των αποσταγμάτων πετρελαίου πλήττεται από τη μείωση των εμπορικών δραστηριοτήτων παγκοσμίως και από τους ήπιους χειμώνες που επικρατούν στις χώρες του βόρειου ημισφαιρίου.
Τα μεσαία αποστάγματα πετρελαίου αντιπροσωπεύουν περίπου 35 εκατ. βαρέλια ημερησίως στην παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου, τα περισσότερα από τα οποία χρησιμοποιούνται από τα πλοία για τη μεταφορά των εμπορευμάτων.
Η παγκόσμια κατανάλωση των αποσταγμάτων πετρελαίου μειώθηκε κατά 0,5% το 2016, η πρώτη ετήσια μείωση μετά το 2009.
Καθώς οι μεταφορές φορτίων καταγράφουν πλέον αύξηση, θα αυξηθεί και η κατανάλωση των πετρελαϊκών αποσταγμάτων μέσα στο 2017 και στο 2018, με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από αυτόν της βενζίνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ