
Η ανάπτυξη που καταγράφεται στο παγκόσμιο εμπόριο δίνει μεγάλη ώθηση στα μεσαία αποστάγματα όπως το πετρέλαιο diesel που χρησιμοποιείται στις μηχανές υψηλής ισχύος των εμπορικών πλοίων.
Σύμφωνα με το Bureau for Economic Policy Analysis (CPB) στην Ολλανδία, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου αυξήθηκε κατά 5% από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2017 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Όπως αναφέρει το CPB, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 δεν καταγράφονταν σημάδια ανάπτυξης στις διεθνείς εμπορικές δραστηριότητες, σταδιακά η συγκεκριμένη κατάσταση άλλαξε και από τα τέλη του περασμένου έτους παρουσιάζεται επιτάχυνση της ανάπτυξης σε ρυθμούς υψηλότερους των τελευταίων έξι ετών.
Η ανάπτυξη του εμπορίου παρατηρείται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με εξαίρεση την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, όπου η οικονομική δραστηριότητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου.
Το εμπόριο, όπως είναι γνωστό συνδέεται στενά με βασικά εμπορεύματα, οπότε η πτώση των τιμών αυτών από τα μέσα του 2014 έως τις αρχές του 2016 έχει πλήξει τις καταναλωτικές δαπάνες και τις επιχειρηματικές επενδύσεις στις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες.
Το αποτέλεσμα ήταν μια απότομη επιβράδυνση του εμπορίου, καθώς μειώθηκαν τα εισοδήματα των νοικοκυριών και αναβλήθηκαν ή ακυρώθηκαν σχέδια έρευνας για νέα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η σταθεροποίηση και η ανάκαμψη των τιμών των βασικών εμπορευμάτων μέσα στο τρέχον έτος, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου, συμβάλλει τώρα στην ταχύτερη ανάπτυξη του εμπορίου.
Το εμπόριο με τη σειρά του αποτελεί βασικό μοχλό ζήτησης για μεσαία αποστάγματα πετρελαίου και για βαρύ μαζούτ που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία.
Ωστόσο, η κατανάλωση των αποσταγμάτων πετρελαίου πλήττεται από τη μείωση των εμπορικών δραστηριοτήτων παγκοσμίως και από τους ήπιους χειμώνες που επικρατούν στις χώρες του βόρειου ημισφαιρίου.
Τα μεσαία αποστάγματα πετρελαίου αντιπροσωπεύουν περίπου 35 εκατ. βαρέλια ημερησίως στην παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου, τα περισσότερα από τα οποία χρησιμοποιούνται από τα πλοία για τη μεταφορά των εμπορευμάτων.
Η παγκόσμια κατανάλωση των αποσταγμάτων πετρελαίου μειώθηκε κατά 0,5% το 2016, η πρώτη ετήσια μείωση μετά το 2009.
Καθώς οι μεταφορές φορτίων καταγράφουν πλέον αύξηση, θα αυξηθεί και η κατανάλωση των πετρελαϊκών αποσταγμάτων μέσα στο 2017 και στο 2018, με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από αυτόν της βενζίνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ