
Θετικές καταγράφονται, συγκριτικά με πέρυσι, οι προβλέψεις αναφορικά με την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για τη λιμενική διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με το «Global Container Terminal Operators Annual Report 2017» που δημοσιεύεται από την Drewry.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι μέχρι το 2021 ο μέσος ρυθμός αύξησης θα ανέλθει σε 4%, το οποίο αναλογεί σε 152 εκατ. TEUs επιπλέον διαχειριζόμενου φορτίου από τους λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη σημαντικά αυξημένη λιμενική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει λάβει χώρα το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και το πρώτο εξάμηνο του 2017. Ωστόσο, ο τομέας αυτός επηρεάζεται αρνητικά από τις εντάσεις που υπάρχουν στη Μέση Ανατολή και στην Κορεάτικη χερσόνησο, από τον προστατευτισμό των ΗΠΑ και τις επιπτώσεις του Brexit.
Ο κ. Neil Davidson, κύριος αναλυτής της Drewry για τα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς, δήλωσε ότι «ενώ υπάρχουν ορισμένες ενθαρρυντικές ενδείξεις για τις προοπτικές ανάπτυξης της ζήτησης, οι κίνδυνοι έχουν αυξηθεί για τους διαχειριστές των τερματικών σταθμών παγκοσμίως.
Εξαίρεση αποτελούν οι Κινέζοι διαχειριστές, οι οποίοι επιδιώκουν την επέκτασή τους, επενδύοντας επιθετικά τόσο εντός όσο και εκτός της Κίνας. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές στον τομέα των λιμένων για το 2017 έχουν υπολογιστεί σε $3,1 δις και αφορούν ιδίως κινέζικες εταιρείες, όπως η Cosco Shipping Ports και η China Merchants Ports. Οι Κινέζοι έχουν μια γεωπολιτική και όχι μια καθαρά οικονομική στρατηγική και αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη άνεση τους κινδύνους, σε σχέση με τους άλλους διαχειριστές τερματικών σταθμών».
Φωτό: cmport.com.hk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ