
Η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία παρά τις παραγγελίες για νέα πλοία που συνεχίζει να δέχεται, κυρίως σε κρουαζιερόπλοια, όπως για παράδειγμα η Disney Cruise Line που ανακοίνωσε παραγγελία ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου στα γερμανικά ναυπηγεία «Meyer Werft» στο Πάπενμπουργκ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μείωση του κύκλου εργασιών της, που αγγίζει το 5%. Πιο σημαντική είναι, ωστόσο, η μείωση του αριθμού των νέων παραγγελιών, που φτάνει το 14%, μία μείωση που προκαλεί έντονη ανησυχία στα υψηλόβαθμα στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας της Γερμανίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποτονικής ζήτησης από το εξωτερικό που συνδυάζεται με την αύξηση της πίεσης από τους διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως στην Ασία, τα γερμανικά ναυπηγεία σχεδιάζουν στροφή προς την αναζήτηση και ανάπτυξη νέων αγορών, προς την προσφορά νέων προϊόντων, επενδύοντας στην καινοτομία, την ψηφιοποίηση αλλά και την ενίσχυση της δικτύωσής τους με τις παγκόσμιες αγορές και τους πιθανούς νέους πελάτες τους.
Ο Δρ. Alexander Nürnberg, CEO της Ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Μηχανών και Εξοπλισμού (VDMA) σημειώνει πως για την διατήρηση των 65.000 θέσεων εργασίας του κλάδου είναι αναγκαίο τα γερμανικά ναυπηγεία, μία βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας, να επιδείξουν «ευελιξία» και να αναζητήσουν επειγόντως νέες αγορές, διαφοροποιώντας αναλόγως και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Σε διαφορετική περίπτωση, αναλυτές της γερμανικής ναυπηγικής αγοράς υποστηρίζουν πως τα γερμανικά ναυπηγεία μπορεί να απωλέσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα οδηγώντας σε μεγάλη κρίση τον ευρύτερο κλάδο της γερμανικής ναυπηγοεπισκευής και θέτοντας σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας χιλιάδων εργαζομένων.
Φωτό: meyerwerft.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ