
Η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία παρά τις παραγγελίες για νέα πλοία που συνεχίζει να δέχεται, κυρίως σε κρουαζιερόπλοια, όπως για παράδειγμα η Disney Cruise Line που ανακοίνωσε παραγγελία ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου στα γερμανικά ναυπηγεία «Meyer Werft» στο Πάπενμπουργκ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μείωση του κύκλου εργασιών της, που αγγίζει το 5%. Πιο σημαντική είναι, ωστόσο, η μείωση του αριθμού των νέων παραγγελιών, που φτάνει το 14%, μία μείωση που προκαλεί έντονη ανησυχία στα υψηλόβαθμα στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας της Γερμανίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποτονικής ζήτησης από το εξωτερικό που συνδυάζεται με την αύξηση της πίεσης από τους διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως στην Ασία, τα γερμανικά ναυπηγεία σχεδιάζουν στροφή προς την αναζήτηση και ανάπτυξη νέων αγορών, προς την προσφορά νέων προϊόντων, επενδύοντας στην καινοτομία, την ψηφιοποίηση αλλά και την ενίσχυση της δικτύωσής τους με τις παγκόσμιες αγορές και τους πιθανούς νέους πελάτες τους.
Ο Δρ. Alexander Nürnberg, CEO της Ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Μηχανών και Εξοπλισμού (VDMA) σημειώνει πως για την διατήρηση των 65.000 θέσεων εργασίας του κλάδου είναι αναγκαίο τα γερμανικά ναυπηγεία, μία βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας, να επιδείξουν «ευελιξία» και να αναζητήσουν επειγόντως νέες αγορές, διαφοροποιώντας αναλόγως και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Σε διαφορετική περίπτωση, αναλυτές της γερμανικής ναυπηγικής αγοράς υποστηρίζουν πως τα γερμανικά ναυπηγεία μπορεί να απωλέσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα οδηγώντας σε μεγάλη κρίση τον ευρύτερο κλάδο της γερμανικής ναυπηγοεπισκευής και θέτοντας σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας χιλιάδων εργαζομένων.
Φωτό: meyerwerft.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ