
Η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία παρά τις παραγγελίες για νέα πλοία που συνεχίζει να δέχεται, κυρίως σε κρουαζιερόπλοια, όπως για παράδειγμα η Disney Cruise Line που ανακοίνωσε παραγγελία ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου στα γερμανικά ναυπηγεία «Meyer Werft» στο Πάπενμπουργκ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μείωση του κύκλου εργασιών της, που αγγίζει το 5%. Πιο σημαντική είναι, ωστόσο, η μείωση του αριθμού των νέων παραγγελιών, που φτάνει το 14%, μία μείωση που προκαλεί έντονη ανησυχία στα υψηλόβαθμα στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας της Γερμανίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποτονικής ζήτησης από το εξωτερικό που συνδυάζεται με την αύξηση της πίεσης από τους διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως στην Ασία, τα γερμανικά ναυπηγεία σχεδιάζουν στροφή προς την αναζήτηση και ανάπτυξη νέων αγορών, προς την προσφορά νέων προϊόντων, επενδύοντας στην καινοτομία, την ψηφιοποίηση αλλά και την ενίσχυση της δικτύωσής τους με τις παγκόσμιες αγορές και τους πιθανούς νέους πελάτες τους.
Ο Δρ. Alexander Nürnberg, CEO της Ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Μηχανών και Εξοπλισμού (VDMA) σημειώνει πως για την διατήρηση των 65.000 θέσεων εργασίας του κλάδου είναι αναγκαίο τα γερμανικά ναυπηγεία, μία βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας, να επιδείξουν «ευελιξία» και να αναζητήσουν επειγόντως νέες αγορές, διαφοροποιώντας αναλόγως και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Σε διαφορετική περίπτωση, αναλυτές της γερμανικής ναυπηγικής αγοράς υποστηρίζουν πως τα γερμανικά ναυπηγεία μπορεί να απωλέσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα οδηγώντας σε μεγάλη κρίση τον ευρύτερο κλάδο της γερμανικής ναυπηγοεπισκευής και θέτοντας σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας χιλιάδων εργαζομένων.
Φωτό: meyerwerft.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ