
Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) παροτρύνει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) να μεταθέσει μεταγενέστερα την ημερομηνία εφαρμογής του Ballast Water Treatment για τα ήδη υπάρχοντα πλοία.
Τo γεγονός αυτό προέκυψε κατόπιν αιτήματος από χώρες, όπως η Βραζιλία, η Ινδία, η Νορβηγία, η Λιβερία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τις οποίες η εγκατάσταση συστημάτων θαλάσσιου έρματος θα καθυστερήσει στα πλοία των στόλων τους. Ενδεχομένως αυτό να μεταθέσει την καθολική εφαρμογή του BWT από το 2022 στο 2024.
Ο Γενικός Γραμματέας του ICS, κ. Peter Hinchliffe, ανέφερε ότι εφόσον το αίτημα των χωρών γίνει αποδεκτό, θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες και στις εταιρείες να εγκαταστήσουν στα πλοία τους συστήματα υψηλής τεχνολογικής αιχμής που θα ωφελήσουν το θαλάσσιο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον ICS, στις αρχές του Ιουλίου θα παρθεί η απόφαση από την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος αναφορικά με τις ημερομηνίες που θα τεθεί σε εφαρμογή το BWT για τα υπάρχοντα πλοία, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει 40.000 πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Από την πλευρά του ο ICS επισημαίνει ότι δεν είναι λογική η υποχρεωτική συμμόρφωση χιλιάδων υφιστάμενων πλοίων με τη Σύμβαση του BWT, μέχρις ότου εφοδιαστούν με συστήματα που να ανταποκρίνονται στα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα τα οποία υιοθετήθηκαν από τον IMO το 2016.
Λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει ως προς την έναρξη ισχύος της Σύμβασης του BWT, πολύ λίγα είναι τα πλοία που έχουν εγκαταστήσει τα απαιτούμενα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Σύμφωνα με τον κ. Hinchliffe, είναι υψίστης σημασίας η λήψη τελικών αποφάσεων από τον IMO τον ερχόμενο Ιούλιο σχετικά με την εφαρμογή του BWT, ούτως ώστε να είναι σε θέση οι ναυτιλιακές εταιρείες να γνωρίζουν επακριβώς πως πρέπει να πορευθούν στο ζήτημα της εφαρμογής του BWT.
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…

Στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας επιθυμεί να βρεθεί το Πεκίνο, το οποίο οραματίζεται ένα πράσινο μέλλον για τις θαλάσσιες μεταφορές,…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του στόλου της γιόρτασε πρόσφατα η Viking Cruises, με τα «βαφτίσια» εννέα νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την…

Τα προϊόντα πετρελαίου της Ινδίας αντιμετωπίζουν τη δεδομένη στιγμή μια «διχασμένη» παγκόσμια ζήτηση, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα,…

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ