
Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) παροτρύνει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) να μεταθέσει μεταγενέστερα την ημερομηνία εφαρμογής του Ballast Water Treatment για τα ήδη υπάρχοντα πλοία.
Τo γεγονός αυτό προέκυψε κατόπιν αιτήματος από χώρες, όπως η Βραζιλία, η Ινδία, η Νορβηγία, η Λιβερία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τις οποίες η εγκατάσταση συστημάτων θαλάσσιου έρματος θα καθυστερήσει στα πλοία των στόλων τους. Ενδεχομένως αυτό να μεταθέσει την καθολική εφαρμογή του BWT από το 2022 στο 2024.
Ο Γενικός Γραμματέας του ICS, κ. Peter Hinchliffe, ανέφερε ότι εφόσον το αίτημα των χωρών γίνει αποδεκτό, θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες και στις εταιρείες να εγκαταστήσουν στα πλοία τους συστήματα υψηλής τεχνολογικής αιχμής που θα ωφελήσουν το θαλάσσιο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον ICS, στις αρχές του Ιουλίου θα παρθεί η απόφαση από την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος αναφορικά με τις ημερομηνίες που θα τεθεί σε εφαρμογή το BWT για τα υπάρχοντα πλοία, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επηρεάσει 40.000 πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Από την πλευρά του ο ICS επισημαίνει ότι δεν είναι λογική η υποχρεωτική συμμόρφωση χιλιάδων υφιστάμενων πλοίων με τη Σύμβαση του BWT, μέχρις ότου εφοδιαστούν με συστήματα που να ανταποκρίνονται στα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα τα οποία υιοθετήθηκαν από τον IMO το 2016.
Λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει ως προς την έναρξη ισχύος της Σύμβασης του BWT, πολύ λίγα είναι τα πλοία που έχουν εγκαταστήσει τα απαιτούμενα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Σύμφωνα με τον κ. Hinchliffe, είναι υψίστης σημασίας η λήψη τελικών αποφάσεων από τον IMO τον ερχόμενο Ιούλιο σχετικά με την εφαρμογή του BWT, ούτως ώστε να είναι σε θέση οι ναυτιλιακές εταιρείες να γνωρίζουν επακριβώς πως πρέπει να πορευθούν στο ζήτημα της εφαρμογής του BWT.
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ