
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Βιέννη με πρωτοβουλία του OPEC, εκπρόσωποι χωρών- μελών του, αλλά και εκπρόσωποι πετρελαιοπαραγωγών χωρών που δεν είναι μέλη του, συζήτησαν σχετικά με τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.
Η μείωση της παραγωγής πετρελαίου αποτελεί απόφαση που πήρε ο OPEC το περασμένο έτος με στόχο την ομαλοποίηση των τιμών του μαύρου χρυσού. Η απόφαση αυτή τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Ιανουάριο και αρχικά θα είχε διάρκεια 6 μήνες, με την προοπτική να πάρει παράταση για επιπλέον 6 μήνες, ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατούσαν στην αγορά, τη ζήτηση και την προσφορά πετρελαίου.
Προς το παρόν, 13 χώρες- μέλη του OPEC και άλλες 11 πετρελαιοπαραγωγές χώρες έχουν υιοθετήσει την απόφαση αυτή, με βάση την οποία η παγκόσμια παραγωγή του πετρελαίου θα πρέπει να μειωθεί κατά 1,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα περίπου.
Με βάση τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου, οι χώρες που έχουν υιοθετήσει την απόφαση αυτή έχουν συμμορφωθεί πλήρως με την πολιτική του OPEC, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διάθεσή τους να συνεργαστούν ούτως ώστε να επανέλθει η ισορροπία στην εν λόγω αγορά.
Στη συνέχεια της συνάντησης, η αρμόδια επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για τον έλεγχο της παραγωγής πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο ανακοίνωσε ότι είναι αναγκαία η χρονική παράταση της μείωσης της πετρελαϊκής παραγωγής. Συγκεκριμένα, η παράταση θα λάβει χώρα για άλλους 9 μήνες, ξεκινώντας από την 1η Ιουλίου 2017.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ