
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Ο.Λ.ΠΑ. στις 19 Μαΐου από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II συζητήθηκαν τα οφέλη της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ασφαλούς και φιλικού στο περιβάλλον καυσίμου για τη ναυτιλία και για την τοπική κοινωνία της Πάτρας.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικοί, επιστημονικοί και επαγγελματικοί φορείς της πόλης καθώς και στελέχη από αρμόδιους θεσμικούς φορείς. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος ήταν οι συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τα πλοία για την τοπική κοινωνία, σε αντιπαραβολή με τις φιλικές προς το περιβάλλον ιδιότητες του ΥΦΑ καθώς και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές της χρήσης του ως καύσιμο.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, εταίροι του Poseidon Med II παρουσίασαν επίσης τις δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, καθώς και τα έργα υποδομής που μελετώνται από το Poseidon Med II για το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας έμφαση στις μελέτες ασφάλειας και στις διαδικασίες ανάπτυξης των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ., κ. Νίκος Κοντοές τόνισε ότι «αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η εγκατάσταση μονάδας υποδοχής ΥΦΑ που, κατ’ αρχήν, σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ανάγκες διάθεσης φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, με δυνατότητα επεκτασιμότητας της μονάδας για βιομηχανική και αστική χρήση. Η μονάδα θα κατασκευαστεί με βάση τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που επιβάλλει η συνθήκη Seveso. Πρόκειται για μια μονάδα, η οποία αφενός θα ενισχύσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και αφετέρου θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης και του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας από τα ενεργειακά δίκτυα. Θα συμβάλλει, με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ