
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Ο.Λ.ΠΑ. στις 19 Μαΐου από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II συζητήθηκαν τα οφέλη της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ασφαλούς και φιλικού στο περιβάλλον καυσίμου για τη ναυτιλία και για την τοπική κοινωνία της Πάτρας.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικοί, επιστημονικοί και επαγγελματικοί φορείς της πόλης καθώς και στελέχη από αρμόδιους θεσμικούς φορείς. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος ήταν οι συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τα πλοία για την τοπική κοινωνία, σε αντιπαραβολή με τις φιλικές προς το περιβάλλον ιδιότητες του ΥΦΑ καθώς και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές της χρήσης του ως καύσιμο.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, εταίροι του Poseidon Med II παρουσίασαν επίσης τις δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, καθώς και τα έργα υποδομής που μελετώνται από το Poseidon Med II για το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας έμφαση στις μελέτες ασφάλειας και στις διαδικασίες ανάπτυξης των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ., κ. Νίκος Κοντοές τόνισε ότι «αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η εγκατάσταση μονάδας υποδοχής ΥΦΑ που, κατ’ αρχήν, σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ανάγκες διάθεσης φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, με δυνατότητα επεκτασιμότητας της μονάδας για βιομηχανική και αστική χρήση. Η μονάδα θα κατασκευαστεί με βάση τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που επιβάλλει η συνθήκη Seveso. Πρόκειται για μια μονάδα, η οποία αφενός θα ενισχύσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και αφετέρου θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης και του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας από τα ενεργειακά δίκτυα. Θα συμβάλλει, με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ