
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Ο.Λ.ΠΑ. στις 19 Μαΐου από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II συζητήθηκαν τα οφέλη της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ασφαλούς και φιλικού στο περιβάλλον καυσίμου για τη ναυτιλία και για την τοπική κοινωνία της Πάτρας.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εκπρόσωποι από την τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικοί, επιστημονικοί και επαγγελματικοί φορείς της πόλης καθώς και στελέχη από αρμόδιους θεσμικούς φορείς. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος ήταν οι συνέπειες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τα πλοία για την τοπική κοινωνία, σε αντιπαραβολή με τις φιλικές προς το περιβάλλον ιδιότητες του ΥΦΑ καθώς και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές της χρήσης του ως καύσιμο.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, εταίροι του Poseidon Med II παρουσίασαν επίσης τις δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, καθώς και τα έργα υποδομής που μελετώνται από το Poseidon Med II για το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας έμφαση στις μελέτες ασφάλειας και στις διαδικασίες ανάπτυξης των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ., κ. Νίκος Κοντοές τόνισε ότι «αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τον Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ η εγκατάσταση μονάδας υποδοχής ΥΦΑ που, κατ’ αρχήν, σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ανάγκες διάθεσης φυσικού αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο, με δυνατότητα επεκτασιμότητας της μονάδας για βιομηχανική και αστική χρήση. Η μονάδα θα κατασκευαστεί με βάση τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που επιβάλλει η συνθήκη Seveso. Πρόκειται για μια μονάδα, η οποία αφενός θα ενισχύσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ και αφετέρου θα συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης και του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας από τα ενεργειακά δίκτυα. Θα συμβάλλει, με αυτόν τον τρόπο, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ