
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της NGO Shipbreaking Platform, μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων δύο εργάτες έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια εργασιών στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ στο Μπαγκλαντές. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θάνατος, στις 6 Μαΐου, επήλθε κατά τη διαδικασία διάλυσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «HANJIN ROME», ιδιοκτησίας της Hanjin Shipping, το οποίο μετά την χρεωκοπία της εταιρείας πλειοδοτήθηκε για να πωληθεί στη συνέχεια για διάλυση στο διαλυτήριο Jamuna στην Τσιταγκόνγκ. Ο δεύτερος και πιο πρόσφατος θάνατος συνέβη στις 9 Μαΐου κατά τη διάρκεια της διάλυσης των πλοίων «SEA ZENITH» και «KOTA WISATA», ιδιοκτησίας του ομίλου Sang Thai & Sinsimon και της εταιρείας Pacific International Lines (PIL), αντίστοιχα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα έξι συνολικά θάνατοι και πολύ περισσότεροι σοβαροί τραυματισμοί εργατών έχουν καταγραφεί στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ, οι οποίοι οφείλονται στα ελλειπή μέτρα ασφάλειας και στις κακές συνθήκες εργασίας που χαρακτηρίζουν γενικά τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας.
Όπως δήλωσε η διευθύντρια της NGO Shipbreaking Platform, Ingvild Jenssen, οι ναυτιλιακές εταιρείες που οδηγούν τα πλοία τους προς διάλυση επιλέγουν τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας, λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, παρά το γεγονός πως γνωρίζουν τα χαμηλά επίπεδα προστασίας της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζουν τα διαλυτήρια αυτά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το IGLHR (Institute for Global Labor and Human Rights) στις αρχές του έτους δημοσίευσε μια λίστα με τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, το 2016 οι θάνατοι στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ ανήλθαν στους 19, λόγω των επικίνδυνων εργασιακών συνθηκών, της ανεπαρκούς ασφάλειας των εργατών και της έκθεσής τους σε τοξικά αέρια.
Πρόσφατα στο Μπαγκλαντές εργαζόμενοι αλλά και οργανώσεις που προασπίζουν τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα διαδήλωσαν για να παρθούν μέτρα από τους αρμόδιους φορείς της χώρας ούτως ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των διαλυτηρίων με τους εθνικούς νόμους του Μπαγκλαντές για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Το τελευταίο διάστημα, με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί εκ των σημαντικότερων προκλήσεων της ναυτιλίας και τις γεωπολιτικές αναταράξεις να έχουν φέρει στο προσκήνιο…
Σε ιστορικό υψηλό επίπεδο διαμορφώθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, καθώς η βελτίωση της ζήτησης και οι υψηλότερες τιμές ώθησαν τις εταιρείες εξόρυξης…
Η JPMorgan εξήγγειλε πως θα επενδύσει ένα εκκωφαντικό ποσό σε βιομηχανίες που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της ναυπηγικής…
Στη «μέγγενη» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ και Κίνας βρίσκεται πλέον ο παγκόσμιος στόλος, με τη ναυτιλιακή κοινότητα να επιχειρεί να αποτιμήσει το εύρος…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ