
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της NGO Shipbreaking Platform, μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων δύο εργάτες έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια εργασιών στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ στο Μπαγκλαντές. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θάνατος, στις 6 Μαΐου, επήλθε κατά τη διαδικασία διάλυσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «HANJIN ROME», ιδιοκτησίας της Hanjin Shipping, το οποίο μετά την χρεωκοπία της εταιρείας πλειοδοτήθηκε για να πωληθεί στη συνέχεια για διάλυση στο διαλυτήριο Jamuna στην Τσιταγκόνγκ. Ο δεύτερος και πιο πρόσφατος θάνατος συνέβη στις 9 Μαΐου κατά τη διάρκεια της διάλυσης των πλοίων «SEA ZENITH» και «KOTA WISATA», ιδιοκτησίας του ομίλου Sang Thai & Sinsimon και της εταιρείας Pacific International Lines (PIL), αντίστοιχα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα έξι συνολικά θάνατοι και πολύ περισσότεροι σοβαροί τραυματισμοί εργατών έχουν καταγραφεί στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ, οι οποίοι οφείλονται στα ελλειπή μέτρα ασφάλειας και στις κακές συνθήκες εργασίας που χαρακτηρίζουν γενικά τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας.
Όπως δήλωσε η διευθύντρια της NGO Shipbreaking Platform, Ingvild Jenssen, οι ναυτιλιακές εταιρείες που οδηγούν τα πλοία τους προς διάλυση επιλέγουν τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας, λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, παρά το γεγονός πως γνωρίζουν τα χαμηλά επίπεδα προστασίας της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζουν τα διαλυτήρια αυτά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το IGLHR (Institute for Global Labor and Human Rights) στις αρχές του έτους δημοσίευσε μια λίστα με τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, το 2016 οι θάνατοι στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ ανήλθαν στους 19, λόγω των επικίνδυνων εργασιακών συνθηκών, της ανεπαρκούς ασφάλειας των εργατών και της έκθεσής τους σε τοξικά αέρια.
Πρόσφατα στο Μπαγκλαντές εργαζόμενοι αλλά και οργανώσεις που προασπίζουν τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα διαδήλωσαν για να παρθούν μέτρα από τους αρμόδιους φορείς της χώρας ούτως ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των διαλυτηρίων με τους εθνικούς νόμους του Μπαγκλαντές για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ