
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της NGO Shipbreaking Platform, μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων δύο εργάτες έχασαν την ζωή τους κατά τη διάρκεια εργασιών στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ στο Μπαγκλαντές. Συγκεκριμένα, ο πρώτος θάνατος, στις 6 Μαΐου, επήλθε κατά τη διαδικασία διάλυσης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «HANJIN ROME», ιδιοκτησίας της Hanjin Shipping, το οποίο μετά την χρεωκοπία της εταιρείας πλειοδοτήθηκε για να πωληθεί στη συνέχεια για διάλυση στο διαλυτήριο Jamuna στην Τσιταγκόνγκ. Ο δεύτερος και πιο πρόσφατος θάνατος συνέβη στις 9 Μαΐου κατά τη διάρκεια της διάλυσης των πλοίων «SEA ZENITH» και «KOTA WISATA», ιδιοκτησίας του ομίλου Sang Thai & Sinsimon και της εταιρείας Pacific International Lines (PIL), αντίστοιχα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα έξι συνολικά θάνατοι και πολύ περισσότεροι σοβαροί τραυματισμοί εργατών έχουν καταγραφεί στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ, οι οποίοι οφείλονται στα ελλειπή μέτρα ασφάλειας και στις κακές συνθήκες εργασίας που χαρακτηρίζουν γενικά τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας.
Όπως δήλωσε η διευθύντρια της NGO Shipbreaking Platform, Ingvild Jenssen, οι ναυτιλιακές εταιρείες που οδηγούν τα πλοία τους προς διάλυση επιλέγουν τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας, λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, παρά το γεγονός πως γνωρίζουν τα χαμηλά επίπεδα προστασίας της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζουν τα διαλυτήρια αυτά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το IGLHR (Institute for Global Labor and Human Rights) στις αρχές του έτους δημοσίευσε μια λίστα με τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ το περασμένο έτος. Συγκεκριμένα, το 2016 οι θάνατοι στα διαλυτήρια της Τσιταγκόνγκ ανήλθαν στους 19, λόγω των επικίνδυνων εργασιακών συνθηκών, της ανεπαρκούς ασφάλειας των εργατών και της έκθεσής τους σε τοξικά αέρια.
Πρόσφατα στο Μπαγκλαντές εργαζόμενοι αλλά και οργανώσεις που προασπίζουν τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα διαδήλωσαν για να παρθούν μέτρα από τους αρμόδιους φορείς της χώρας ούτως ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των διαλυτηρίων με τους εθνικούς νόμους του Μπαγκλαντές για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ