
Απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 93 ετών ο Αριστείδης Αλαφούζος, ένας από τους πλέον γνωστούς Έλληνες επιχειρηματίες. Γεννημένος στην Οία της Σαντορίνης το 1924 ο Αριστείδης Αλαφούζος ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο αποφοιτώντας ως Πολιτικός Μηχανικός. Ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα στις αρχές της δεκαετίας του ’50 στον κατασκευαστικό κλάδο ενώ το 1956 ίδρυσε την τεχνική εταιρεία “Αριστείδης Αλαφούζος” η οποία μετονομάστηκε αργότερα σε “ΑΤΕ ΕΡΓΩΝ Α.Ε.”. Η εταιρεία του κ. Αλαφούζου ανέλαβε ορισμένα από τα πλέον εμβληματικά κατασκευαστικά και αναπτυξιακά έργα της μεταπολεμικής Ελλάδας όπως η κατασκευή μονάδας παραγωγής ενέργειας στην Πτολεμαΐδα, το ξενοδοχείο “Mount Parnes”, το ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης καθώς και σειρά οδικών έργων και έργων υποδομής.
Το 1964 είναι η χρονιά κατά την οποία ο Αριστείδης Αλαφούζος εισέρχεται στη ναυτιλία και ένα χρόνο αργότερα αγοράζει το πρώτο του μεταχειρισμένο πλοίο. Μέχρι το 1967 η εταιρεία του διέθετε πέντε φορτηγά πλοία, ενώ το ίδιο έτος τοποθετεί την πρώτη του παραγγελία για νεότευκτα πλοία, δύο δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό. Ίδρυσε γραφεία της εταιρείας του στο Τόκυο και τη Μόσχα, ενώ συνέχισε με αμείωτους ρυθμούς την ανάπτυξη του στόλου του, φτάνοντας στα μέσα της δεκαετίας του ’80 να διαθέτει στόλο 42 πλοίων. Την ίδια περίοδο ιδρύει δύο ναυτιλιακές εταιρείες, την Glafki (Hellas) Maritime Company και την Kyklades Maritime Corporation, οι οποίες πλέον κατατάσσονται μεταξύ των μεγαλύτερων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Το 1985 αποφασίζει να μπει δυναμικά στην ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων όταν και αγοράζει 16 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου μικρής ηλικίας, εκμεταλλευόμενος τη χαμηλή ναυλαγορά. Η ενδυνάμωση της θέσης του στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζεται δυναμικά στα τέλη της δεκαετίας του ’80 όταν και τοποθετεί παραγγελία για τη ναυπήγηση 17 δεξαμενόπλοιων κυρίως σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας με τα οποία διατηρεί στενές επιχειρηματικές σχέσεις.
Την ίδια περίοδο και συγκεκριμένα το 1988 ο Αριστείδης Αλαφούζος εισέρχεται και στο χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθώς προχωρά στην αγορά της εφημερίδας “Καθημερινή” την οποία και μετέτρεψε σε μία από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία εφημερίδες της χώρας με πρωτοποριακές συνεργασίες με διεθνή μέσα ενημέρωσης (π.χ. με την International Herald Tribune).
Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Ομίλου πέρασαν σιγά σιγά στους δύο υιούς του Αριστείδη Αλαφούζου, τον Γιάννη και τον Θεμιστοκλή Αλαφούζο. Η Kyklades Maritime Corporation διαχειρίζεται στόλο 11 δεξαμενοπλοίων ηλικίας έως πέντε ετών ( 4 Aframaxes-LR2, 5 Aframaxes και 2 Suezmaxes) ενώ υπό ναυπήγηση βρίσκονται δύο ακόμα Suezmaxes. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα πλοία της εταιρείας φέρουν την ελληνική σημαία.
Εκτός όμως από δραστήριος επιχειρηματίας, ο κ.Αριστείδης Αλαφούζος υπήρξε και σημαντικός ευεργέτης με σημαντικό κοινωνικό έργο. Η σχέση του με την Σαντορίνη, τον τόπο καταγωγής του, ήταν πάντοτε στενή και χρηματοδότησε σειρά έργων στο νησί, μεταξύ των οποίων μία μονάδα αφαλάτωσης στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Οία, τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο Ακρωτήρι, ενώ συνέβαλε και στην κατασκευή του νέου νοσοκομείου του νησιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ