
Πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πεκίνο το «One Belt One Road Forum», το οποίο αφορά την πρωτοβουλία από μέρους της Κίνας για συνεργασία και σύνδεση, είτε με χερσαία είτε με θαλάσσια μέσα, με τις υπόλοιπες χώρες της Ασίας, καθώς και με χώρες της Ευρώπης. Στο πλαίσιο του forum, ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας, Paolo Gentiloni, ανέφερε ότι η Ιταλία μπορεί να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προώθηση και στην πραγματοποίηση της πρωτοβουλίας της Κίνας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ιστορικοί και γεωπολιτικοί λόγοι καθώς και οι σχέσεις της Ιταλίας με την Κίνα μπορούν να συμβάλλουν για να γίνει πραγματικότητα η πρωτοβουλία της Κίνας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Gentiloni, η Ιταλία διαθέτει τις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές και μέσα από τη συμμετοχή της χώρας στην πρωτοβουλία της Κίνας θα ευνοηθεί σε μεγάλο βαθμό το εμπόριο της Ιταλίας. Ο κ. Gentiloni υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι είναι περιορισμένες οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων με χερσαία μέσα και ότι μέσω των λιμανιών τόσο της Ιταλίας όσο και της Ελλάδας υπάρχει η δυνατότητα να μεταφέρονται δια θαλάσσης τα φορτία από την Κίνα απευθείας προς τις χώρες της Ευρώπης. Ο ίδιος επιπλέον προσέθεσε ότι τα λιμάνια της Τεργέστης και της Γένοβας συνδέονται με σιδηροδρομικούς σταθμούς, οπότε καθίσταται εύκολη η σύνδεση της Ιταλίας με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.
Ο νέος δρόμος του μεταξιού αποτελεί ένα από τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Πεκίνου το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο της ανάπτυξης και στοχεύει στη διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών από την Κίνα προς τις χώρες της Ευρώπης. Αρκετές χώρες της Ευρώπης συναγωνίζονται ώστε να αποκτήσουν προνομιακή μεταχείριση μέσω της ένταξης μεταφορικών κόμβων και υποδομών τους στο νέο δρόμο του μεταξιού.
Φωτό: chinadaily.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ