
Σύμφωνα με την κυβέρνηση της Κίνας, 10 από τα 70 ναυπηγεία που περιλαμβάνονται στη «λευκή λίστα» της χώρας για τη λήψη κρατικής ενίσχυσης, πρόκειται να μπουν σε πορεία αναδιάρθρωσης. Συγκεκριμένα έχει ζητηθεί από 10 ναυπηγεία να ενημερώσουν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα την κινέζικη κυβέρνηση για τυχόν αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στις διαδικασίες λειτουργίας τους. Τα πέντε από τα παραπάνω ναυπηγεία είναι κρατικά και τα υπόλοιπα πέντε είναι ιδιωτικά. Τα κρατικά ναυπηγεία είναι τα CSSC Shanghai Jiangnan Changxing Shipbuilding, CSSC Guijiang Shipbuilding, CSSC Xijiang Shipbuilding, CSIC Chongqing Chuandong Heavy Industry και CSIC Chongqing Donggang Shipbuilding Industry, ενώ τα ιδιωτικά είναι τα Jiangsu New Yangzi Shipbuilding, Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding, Fuijan Huadong Shipyard, Sainty Marine και Nantong Sinopacific Offshore & Engineering (SOE).
Σε ό,τι αφορά το ναυπηγείο Sainty Marine, αναμένεται να βγει από τη λευκή λίστα καθώς έχει ολοκληρώσει τις εργασίες αναδιάρθρωσης με τη μητρική του εταιρεία «Jiangsu Guoxin Group» και έχει πλέον μετονομαστεί σε Jiangsu Sainty Assets Management Co, δίχως να ασχολείται πλέον με ναυπηγικές δραστηριότητες. Επιπλέον το ναυπηγείο SOE, το οποίο αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Sinopacific Shipbuilding, έχει προχωρήσει σε ρευστοποίηση των περιουσιακών του στοιχείων και μέχρι στιγμής έχει αποτύχει να προσελκύσει επενδυτές που θα βοηθήσουν στην αναδιάρθρωσή του.
Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι άλλα 10 ναυπηγεία έχουν προχωρήσει σε αλλαγή των ονομάτων τους, λόγω των αναδιαρθρώσεων και των ενοποιήσεων που λαμβάνουν χώρα στα ναυπηγεία της Κίνας. Μεταξύ των 10 ναυπηγείων τα έξι που ανήκουν στην Cosco Shipping Heavy Industry, αναμένεται να μετονομαστούν, ενώ και τα ναυπηγεία Nanjing Jinling Shipyard και Qingshan Shipyard, θυγατρικές της Sinotrans & της CSSC (China State Shipbuilding Corporation θα μετονομαστούν μετά τη συγχώνευση της China Merchants Group με την Sinotrans & CSC. Όλα τα παραπάνω οφείλονται στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, καθώς υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα στις ναυπηγικές της μονάδες.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ