
‘Ένας ερευνητής από το Πολυτεχνείο της Δανίας (DTU) ανέπτυξε σε συνεργασία με την MAN Diesel & Turbo ένα νέο λογισμικό το οποίο περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων οξειδίων του αζώτου (NΟx) και τον σχηματισμό μαύρου καπνού από τα πλοία. Η συγκεκριμένη εφεύρεση θα εφαρμοστεί σε νέους θαλάσσιους κινητήρες από το τέλος του 2017.
Οι κανονισμοί που αφορούν τις εκπομπές NΟx έχουν γίνει αυστηρότεροι τα τελευταία χρόνια. Η MAN Diesel & Turbo χρησιμοποιεί την τεχνολογία EGR, με την οποία ένα μέρος των καυσαερίων ανακυκλώνεται στον κινητήρα ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές NOx. Είναι ζωτικής σημασίας στο πλαίσιο αυτό η ανακύκλωση να πραγματοποιείται με την σωστή ποσότητα καυσαερίων έτσι ώστε να ανακυκλώνεται αρκετή ποσότητα για να μειωθεί ο σχηματισμός NOx αλλά και να υπάρχει αρκετό οξυγόνο για την καύση του καυσίμου, εμποδίζοντας έτσι την δημιουργία μαύρου καπνού όταν το πλοίο επιταχύνει ή επιβραδύνει, σύμφωνα με το DTU.
Ο κ.Kræn Vodder Nielsen, διδακτορικός φοιτητής στο DTU ανέφερε σχετικά με το πρόγραμμα: « Ανακάλυψα ότι οι ακαδημαϊκές μέθοδοι σχετικά με τον έλεγχο ενός κινητήρα πλοίου με τεχνολογία EGR ήταν αρκετά περίπλοκες. ‘Ετσι μου έγινε γρήγορα σαφές ότι έπρεπε να αναπτύξω ένα απλό μοντέλο το οποίο να περιλαμβάνει μόνο το κρίσιμο μέρος του συστήματος που θέλαμε να βελτιώσουμε. Από εκεί, αναπτύξαμε ένα νέο σύστημα ελέγχου το οποίο συντονίζει την ανακυκλοφορία και την έγχυση του καυσίμου χωρίς να απαιτείται υπερβολική ρύθμιση των άλλων τμημάτων του συστήματος.»
Ο κ.Kræn Vodder Nielsen κατάφερε να αναπτύξει μια νέα υπερσύγχρονη τεχνολογία ελέγχου η οποία δοκιμάστηκε σε αρκετούς κινητήρες πλοίων κατά την διάρκεια του προγράμματος και εμποδίζει τον σχηματισμό του μαύρου καπνού χωρίς να επηρεάζει την ευελιξία του πλοίου. Ο κ.Kræn Vodder Nielsen εργάζεται τώρα στην MAN Diesel & Turbo, όπου βοηθά στην ολοκλήρωση του λογισμικού, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε νέους κινητήρες από το τέλος του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ