
Εντείνονται τα οικονομικά προβλήματα για την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, την PDVSA, καθώς εμφανίζονται μεγάλες καθυστερήσεις στις εξαγωγές των φορτίων της εταιρείας σε αργό πετρέλαιο, γεγονός που επιδρά αρνητικά στα οικονομικά μεγέθη όχι μόνο της εταιρείας, αλλά και της Βενεζουέλας, αφού το 90% των εσόδων της χώρας βασίζεται στις εξαγωγές πετρελαίου.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα ανήλθαν σε 1,69 εκατ. βαρέλια/ημέρα, παρουσιάζοντας μείωση 8% σε σχέση με τις εξαγωγές της ίδιας περιόδου για το 2016. Επιπλέον, λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η PDVSA δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρεί και να επισκευάζει τα πλοία της, γεγονός που την ωθεί να ναυλώνει πλοία άλλων εταιρειών, με κόστος ναύλωσης που κυμαίνεται από $800.000 έως $1.000.000 ανά μήνα και ανά πλοίο με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των λειτουργικών της εξόδων που πολλές φορές δε δύναται να καλύψει.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες που ναυλώνουν στην PDVSA τα πλοία τους, μεταξύ των οποίων και η ρώσικη Sovcomflot, να υποχρεώνονται να κινηθούν δικαστικά εναντίον της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Βενεζουέλας, για την αποπληρωμή των χρεών της. Η οικονομική δυσπραγία που χαρακτηρίζει την PDVSA αποτυπώνεται και από το γεγονός ότι η εταιρεία δεν μπορεί να συντηρήσει επαρκώς ούτε τις ίδιες τις εγκαταστάσεις παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου που διαθέτει.
Φωτό: EPA PHOTO AFPI ANDREW ALVAREZ aa/pa
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ