
Εντείνονται τα οικονομικά προβλήματα για την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, την PDVSA, καθώς εμφανίζονται μεγάλες καθυστερήσεις στις εξαγωγές των φορτίων της εταιρείας σε αργό πετρέλαιο, γεγονός που επιδρά αρνητικά στα οικονομικά μεγέθη όχι μόνο της εταιρείας, αλλά και της Βενεζουέλας, αφού το 90% των εσόδων της χώρας βασίζεται στις εξαγωγές πετρελαίου.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα ανήλθαν σε 1,69 εκατ. βαρέλια/ημέρα, παρουσιάζοντας μείωση 8% σε σχέση με τις εξαγωγές της ίδιας περιόδου για το 2016. Επιπλέον, λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η PDVSA δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρεί και να επισκευάζει τα πλοία της, γεγονός που την ωθεί να ναυλώνει πλοία άλλων εταιρειών, με κόστος ναύλωσης που κυμαίνεται από $800.000 έως $1.000.000 ανά μήνα και ανά πλοίο με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των λειτουργικών της εξόδων που πολλές φορές δε δύναται να καλύψει.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες που ναυλώνουν στην PDVSA τα πλοία τους, μεταξύ των οποίων και η ρώσικη Sovcomflot, να υποχρεώνονται να κινηθούν δικαστικά εναντίον της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Βενεζουέλας, για την αποπληρωμή των χρεών της. Η οικονομική δυσπραγία που χαρακτηρίζει την PDVSA αποτυπώνεται και από το γεγονός ότι η εταιρεία δεν μπορεί να συντηρήσει επαρκώς ούτε τις ίδιες τις εγκαταστάσεις παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου που διαθέτει.
Φωτό: EPA PHOTO AFPI ANDREW ALVAREZ aa/pa
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ