
Εντείνονται τα οικονομικά προβλήματα για την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, την PDVSA, καθώς εμφανίζονται μεγάλες καθυστερήσεις στις εξαγωγές των φορτίων της εταιρείας σε αργό πετρέλαιο, γεγονός που επιδρά αρνητικά στα οικονομικά μεγέθη όχι μόνο της εταιρείας, αλλά και της Βενεζουέλας, αφού το 90% των εσόδων της χώρας βασίζεται στις εξαγωγές πετρελαίου.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα ανήλθαν σε 1,69 εκατ. βαρέλια/ημέρα, παρουσιάζοντας μείωση 8% σε σχέση με τις εξαγωγές της ίδιας περιόδου για το 2016. Επιπλέον, λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η PDVSA δεν έχει τη δυνατότητα να συντηρεί και να επισκευάζει τα πλοία της, γεγονός που την ωθεί να ναυλώνει πλοία άλλων εταιρειών, με κόστος ναύλωσης που κυμαίνεται από $800.000 έως $1.000.000 ανά μήνα και ανά πλοίο με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των λειτουργικών της εξόδων που πολλές φορές δε δύναται να καλύψει.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες που ναυλώνουν στην PDVSA τα πλοία τους, μεταξύ των οποίων και η ρώσικη Sovcomflot, να υποχρεώνονται να κινηθούν δικαστικά εναντίον της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Βενεζουέλας, για την αποπληρωμή των χρεών της. Η οικονομική δυσπραγία που χαρακτηρίζει την PDVSA αποτυπώνεται και από το γεγονός ότι η εταιρεία δεν μπορεί να συντηρήσει επαρκώς ούτε τις ίδιες τις εγκαταστάσεις παραγωγής και εξαγωγής πετρελαίου που διαθέτει.
Φωτό: EPA PHOTO AFPI ANDREW ALVAREZ aa/pa
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…

Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…

Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…

Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ