
Στην υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης με το Κράτος του Μαυροβουνίου για την έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων στα θαλάσσια οικόπεδα 4219-26 και 4218-30 προχώρησε η Energean Oil & Gas, έπειτα από την έγκριση που έδωσε το Κοινοβούλιο της χώρας.
Η σύμβαση υπογράφηκε πρόσφατα στην Ποντγκόριτσα από την υπουργό Οικονομίας του Μαυροβουνίου, κ. Dragica Sekulic και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Energean, κ. Μαθιό Ρήγα. Η συνολική επένδυση για την επταετή ερευνητική περίοδο είναι της τάξης των 19 εκατ. δολαρίων και αφορά τη διενέργεια σεισμικής έρευνας τριών διαστάσεων, την εκπόνηση γεωφυσικών και γεωλογικών μελετών καθώς και μία ερευνητική γεώτρηση. Τα δύο οικόπεδα βρίσκονται σε βάθος 50 έως 100 μέτρων, κοντά στις ακτές του Μαυροβουνίου, στην περιοχή του Bar. H Energean σχεδιάζει την πραγματοποίηση γεωφυσικής σεισμικής έρευνας στο πρώτο τετράμηνο του 2018.
Η Ανατολική Αδριατική παραμένει μια υποερευνημένη περιοχή, παρόλο ότι χαρακτηρίζεται από παρόμοια γεωλογία με εκείνη της ευρύτερης Αδριατικής Ζώνης, η οποία είναι γνωστή για τα συστήματα υδρογονανθράκων που έχουν ανακαλυφθεί στην Ιταλία, την Αλβανία και την Κροατία και τα οποία δίνουν σημαντική παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου εδώ και περισσότερο από 50 χρόνια.
Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης, η οποία ανατέθηκε στην εταιρεία έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, ο Μαθιός Ρήγας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Energean, δήλωσε τα εξής: «Είμαστε ικανοποιημένοι για την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία σηματοδοτεί μία σημαντική ημέρα για την Energean, καθώς η εταιρεία εισέρχεται στην ιδιαίτερα υποσχόμενη περιοχή της Αδριατικής», προσθέτοντας, επίσης, πως «Η γεωλογία της περιοχής είναι ανάλογη προς εκείνη της Δυτικής Ελλάδας, στην οποία έχουμε ερευνητική δραστηριότητα από τον Οκτώβριο τη 2014 (Ιωάννινα), εφαρμόζουμε σχέδιο ανάπτυξης κοιτάσματος (Κατάκολο) και είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε για την ανάληψη προς έρευνα μιας ακόμη χερσαίας περιοχής (Αιτωλοακαρνανία)».
Φωτό: energean.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ