
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που εξέδωσε η διεθνής ένωση εταιρειών κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association-CLIA), αναφορικά με την τουριστική κίνηση της κρουαζιέρας στην Ευρώπη για το 2016, προκύπτει αύξηση 3,2% στον αριθμό των Ευρωπαίων επιβατών, σε σχέση με το 2015.
Τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα ανακοινώθηκαν αυτήν την εβδομάδα από τον Πρόεδρο της CLIA Europe και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Celestyal Cruises, κ. Κυριάκο Αναστασιάδη, στο πλαίσιο διεξαγωγής του Seatrade Cruise Global 2017.
Η CLIA επισημαίνει ότι η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας αυξάνεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια, αγγίζοντας το 2016 τους 6,7 εκατ. Ευρωπαίους επιβάτες. Τα τελευταία πέντε έτη καταγράφηκε ανοδική πορεία σε όλες τις αγορές, ιδιαίτερα στη γερμανική όπου καταγράφεται αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξεως του 11,3%, η οποία αντιπροσωπεύει πάνω από 2 εκατ. επιβάτες. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία, όπου οι επιβάτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 5,6%, ποσοστό που μεταφράζεται σε σχεδόν 1,9 εκατ. επιβάτες, καθώς και η Ισπανία με αύξηση 4,2%.
Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα της CLIA είναι ότι τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους επέλεξαν ένα πακέτο κρουαζιέρας στην Ευρώπη και συγκεκριμένα το ήμισυ αυτών επέλεξε να ταξιδέψει στη Μεσόγειο και στα νησιά του Ατλαντικού και το 21% επέλεξε να ταξιδέψει στη Βόρεια Ευρώπη και στη Βαλτική.
Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της CLIA Europe, τόνισε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τον στόχο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ευρώπη, παρά τις όποιες πολιτικο-οικονομικές προκλήσεις αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αγορά. Επεσήμανε επίσης, ότι αναμένεται η άφιξη 26 νέων κρουαζιερόπλοιων στις ευρωπαϊκές θάλασσες, τα οποία θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ανάπτυξη την αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη.
Η ευρωπαϊκή αγορά εξυπηρετείται μέχρις στιγμής από 123 κρουαζιερόπλοια που εκτελούν 39 δρομολόγια στις θάλασσές της. Σύμφωνα με έκθεση της CLIA που είχε δημοσιευτεί το 2015, ο τομέας της κρουαζιέρας στην Ευρώπη συντηρεί 360.571 θέσεις εργασίας και συνεισφέρει €41 δις ετησίως στην ευρωπαϊκή οικονομία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα κατέγραψε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $2.812/FEU…
Ισχυρό είναι το πλήγμα των κυρώσεων για τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, οι οποίες βρίσκονται σε καθοδική πορεία κατά το α΄…
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιτηρών από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9%, λόγω της αύξησης των εξαγωγών καλαμποκιού, σύμφωνα…
Με αφετηρία την 1η Ιουλίου, τα φορτηγά πλοία απαγορεύεται να απορρίπτουν λύματα στα φινλανδικά παράκτια ύδατα. Το κοινοβούλιο της σκανδιναβικής χώρας ενέκρινε τη νομοθετική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ