
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των dry bulk carriers ξεπέρασε τα 800 εκατ. dwt τον Ιανουάριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης του εν λόγω στόλου κατά 2,6% σε ετήσια βάση. Η αύξηση οφείλεται στο μειωμένο κατά το ήμισυ ρυθμό διάλυσης των bulk carriers τον περασμένο Ιανουάριο συγκριτικά με τις διαλύσεις που έγιναν τον Ιανουάριο του 2015, σε συνδυασμό επίσης με το ρεκόρ παραδόσεων νέων πλοίων το περασμένο έτος.
Επιπλέον, τον Φεβρουάριο του 2016 ο στόλος των dry bulk carriers αυξήθηκε κατά 2,8%, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2015. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO εάν συνεχίζει να αυξάνεται η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σε ποσοστά άνω του 2%, τότε θα είναι δύσκολο για την παγκόσμια ζήτηση να απορροφήσει την υπερπροσφορά των πλοίων και να επανέλθει σε ισορροπία η αγορά. Κατά τη BIMCO, θα ήταν αναγκαίο ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων να αυξηθεί σε επίπεδα παρόμοια με αυτά του πρώτου εξαμήνου του 2016, όταν οι διαλύσεις των bulk carriers αντιστοιχούσαν στο 80% της χωρητικότητας των νέων ναυπηγήσεων που εισέρχονταν στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, οι αναλυτές της BIMCO αναμένουν αύξηση του αριθμού των bulk carriers για το πρώτο τρίμηνο του 2017, κυρίως, λόγω των αυξημένων παραλαβών πλοίων που συνήθως λαμβάνουν χώρα αυτήν την περίοδο.
Επίσης, η χωρητικότητα του στόλου αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,6%, συγκριτικά με το 2016 και οι διαλύσεις των πλοίων προβλέπεται πως θα ανέλθουν σε 19 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τα 2 προηγούμενα έτη (30 εκατ. dwt ετησίως). Σε ότι αφορά κατηγορίες bulk carriers, ο στόλος των Capesize πλοίων ξεπέρασε τα 5,9 εκατ. dwt το 2016 και το 2017 (έως σήμερα) έχει παραδοθεί πρόσθετη χωρητικότητα ύψους 2,2 εκατ. dwt.
Στα Panamax υπήρξε μείωση της χωρητικότητας κατά 0,3% τον Οκτώβριο του 2016, εικόνα η οποία αντιστράφηκε τον Φεβρουάριο του 2017 (+1,7%).
Επίσης, καταγράφηκε σημαντική μείωση της χωρητικότητας του στόλου των Handymax και των Handysize πλοίων. Σύμφωνα με την Bimco, από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι μειωμένοι ρυθμοί αύξησης των Panamaxes, Handymaxes και Handysizes αντισταθμίζονται από την αύξηση των πλοίων κατηγορίας Capesize, τα οποία κατέχουν το 40% της συνολικής χωρητικότητας των bulk carriers και επομένως αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ