
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των dry bulk carriers ξεπέρασε τα 800 εκατ. dwt τον Ιανουάριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης του εν λόγω στόλου κατά 2,6% σε ετήσια βάση. Η αύξηση οφείλεται στο μειωμένο κατά το ήμισυ ρυθμό διάλυσης των bulk carriers τον περασμένο Ιανουάριο συγκριτικά με τις διαλύσεις που έγιναν τον Ιανουάριο του 2015, σε συνδυασμό επίσης με το ρεκόρ παραδόσεων νέων πλοίων το περασμένο έτος.
Επιπλέον, τον Φεβρουάριο του 2016 ο στόλος των dry bulk carriers αυξήθηκε κατά 2,8%, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2015. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO εάν συνεχίζει να αυξάνεται η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου σε ποσοστά άνω του 2%, τότε θα είναι δύσκολο για την παγκόσμια ζήτηση να απορροφήσει την υπερπροσφορά των πλοίων και να επανέλθει σε ισορροπία η αγορά. Κατά τη BIMCO, θα ήταν αναγκαίο ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων να αυξηθεί σε επίπεδα παρόμοια με αυτά του πρώτου εξαμήνου του 2016, όταν οι διαλύσεις των bulk carriers αντιστοιχούσαν στο 80% της χωρητικότητας των νέων ναυπηγήσεων που εισέρχονταν στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, οι αναλυτές της BIMCO αναμένουν αύξηση του αριθμού των bulk carriers για το πρώτο τρίμηνο του 2017, κυρίως, λόγω των αυξημένων παραλαβών πλοίων που συνήθως λαμβάνουν χώρα αυτήν την περίοδο.
Επίσης, η χωρητικότητα του στόλου αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,6%, συγκριτικά με το 2016 και οι διαλύσεις των πλοίων προβλέπεται πως θα ανέλθουν σε 19 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τα 2 προηγούμενα έτη (30 εκατ. dwt ετησίως). Σε ότι αφορά κατηγορίες bulk carriers, ο στόλος των Capesize πλοίων ξεπέρασε τα 5,9 εκατ. dwt το 2016 και το 2017 (έως σήμερα) έχει παραδοθεί πρόσθετη χωρητικότητα ύψους 2,2 εκατ. dwt.
Στα Panamax υπήρξε μείωση της χωρητικότητας κατά 0,3% τον Οκτώβριο του 2016, εικόνα η οποία αντιστράφηκε τον Φεβρουάριο του 2017 (+1,7%).
Επίσης, καταγράφηκε σημαντική μείωση της χωρητικότητας του στόλου των Handymax και των Handysize πλοίων. Σύμφωνα με την Bimco, από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι μειωμένοι ρυθμοί αύξησης των Panamaxes, Handymaxes και Handysizes αντισταθμίζονται από την αύξηση των πλοίων κατηγορίας Capesize, τα οποία κατέχουν το 40% της συνολικής χωρητικότητας των bulk carriers και επομένως αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ