
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Νότιας Αφρικής επέβαλε πρόστιμο στην εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line), μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ιαπωνίας, για την φερόμενη ανάμειξή της σε καρτέλ τιμών.
Το ύψος του προστίμου αναλογεί στο 10% των εσόδων της εταιρείας που προέκυψαν από την δραστηριοποίησή της στη Νότια Αφρική και αφορά στη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών που είχε επιβάλλει κατόπιν συνεργασίας της K Line με τις μεταφορικές εταιρείες Mitsui O.S.K Lines Ltd (MOL), Nippon Yusen Kabushiki Kaisha Ltd (NYK) και Wallenius Wilhelmsen Logistics AS (WWL), στις εξαγωγές εμπορευμάτων από τη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, το καρτέλ που είχε δημιουργηθεί αφορούσε την κατανομή της αγοράς της Νότιας Αφρικής μεταξύ των προαναφερθεισών εταιρειών και τον καθορισμό υψηλών τιμών για μεταφορές αυτοκινήτων της Toyota που κατασκευάζονται στη Νότια Αφρική. Τα αυτοκίνητα μεταφέρονταν από τη Νότια Αφρική προς: Ευρώπη, Βόρεια Αφρική (μεσογειακές ακτές), νησιά της Καραϊβικής (διαμέσου Ευρώπης), Δυτική Αφρική, Ανατολική Αφρική και σε λιμένες της Ερυθράς θάλασσας.
Επιπρόσθετα η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε πως οι εταιρείες K Line, MOL, NYK και WWL είχαν συμφωνήσει και στον αριθμό των πλοίων που θα χρησιμοποιούσε η καθεμία στα δρομολόγια Νότιας Αφρικής- Ευρώπης και σε συμφωνημένα χρονικά διαστήματα ταξιδιού, καθώς και για τις τιμές των ναύλων με τις οποίες θα χρέωναν την εταιρεία Toyota South Africa Motors για τη μεταφορά των αυτοκινήτων της.
Το 2015 οι εταιρείες NYK και WWL παραδέχτηκαν ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού την εμπλοκή τους στο καρτέλ και πλήρωσαν πρόστιμο $7,9 εκατ. και $7,3 εκατ. αντίστοιχα. Στην εταιρεία MOL δεν επιβλήθηκε πρόστιμο καθώς ήταν εκείνη η οποία προσέγγισε την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρέχοντας πληροφορίες για το καρτέλ που είχε δημιουργηθεί.
Δηλώσεις σχετικά με το πρόστιμο που αντιμετωπίζει η K Line δεν έχουν γίνει από κάποιον εκπρόσωπό της, ενώ αναμένεται η τελική απόφαση από το Δικαστήριο για θέματα Ανταγωνισμού της Νότιας Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ