
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Νότιας Αφρικής επέβαλε πρόστιμο στην εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line), μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ιαπωνίας, για την φερόμενη ανάμειξή της σε καρτέλ τιμών.
Το ύψος του προστίμου αναλογεί στο 10% των εσόδων της εταιρείας που προέκυψαν από την δραστηριοποίησή της στη Νότια Αφρική και αφορά στη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών που είχε επιβάλλει κατόπιν συνεργασίας της K Line με τις μεταφορικές εταιρείες Mitsui O.S.K Lines Ltd (MOL), Nippon Yusen Kabushiki Kaisha Ltd (NYK) και Wallenius Wilhelmsen Logistics AS (WWL), στις εξαγωγές εμπορευμάτων από τη Νότια Αφρική.
Συγκεκριμένα, το καρτέλ που είχε δημιουργηθεί αφορούσε την κατανομή της αγοράς της Νότιας Αφρικής μεταξύ των προαναφερθεισών εταιρειών και τον καθορισμό υψηλών τιμών για μεταφορές αυτοκινήτων της Toyota που κατασκευάζονται στη Νότια Αφρική. Τα αυτοκίνητα μεταφέρονταν από τη Νότια Αφρική προς: Ευρώπη, Βόρεια Αφρική (μεσογειακές ακτές), νησιά της Καραϊβικής (διαμέσου Ευρώπης), Δυτική Αφρική, Ανατολική Αφρική και σε λιμένες της Ερυθράς θάλασσας.
Επιπρόσθετα η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπίστωσε πως οι εταιρείες K Line, MOL, NYK και WWL είχαν συμφωνήσει και στον αριθμό των πλοίων που θα χρησιμοποιούσε η καθεμία στα δρομολόγια Νότιας Αφρικής- Ευρώπης και σε συμφωνημένα χρονικά διαστήματα ταξιδιού, καθώς και για τις τιμές των ναύλων με τις οποίες θα χρέωναν την εταιρεία Toyota South Africa Motors για τη μεταφορά των αυτοκινήτων της.
Το 2015 οι εταιρείες NYK και WWL παραδέχτηκαν ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού την εμπλοκή τους στο καρτέλ και πλήρωσαν πρόστιμο $7,9 εκατ. και $7,3 εκατ. αντίστοιχα. Στην εταιρεία MOL δεν επιβλήθηκε πρόστιμο καθώς ήταν εκείνη η οποία προσέγγισε την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρέχοντας πληροφορίες για το καρτέλ που είχε δημιουργηθεί.
Δηλώσεις σχετικά με το πρόστιμο που αντιμετωπίζει η K Line δεν έχουν γίνει από κάποιον εκπρόσωπό της, ενώ αναμένεται η τελική απόφαση από το Δικαστήριο για θέματα Ανταγωνισμού της Νότιας Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ