
Η παγκόσμια οικονομία ενδέχεται να μην είναι αρκετά δυνατή ώστε να αντέξει πιθανούς κινδύνους από τα αυξανόμενα εμπόδια στο εμπόριο, τις υπεραποδόσεις των χρηματαγορών και τις πιθανές διακυμάνσεις στις ισοτιμίες των νομισμάτων, εκτιμά έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για το 2017.
Ο ΟΟΣΑ αναμένει παγκόσμια ανάπτυξη 3,3% φέτος έναντι 3% το 2016 και ακόμα μεγαλύτερη για το 2018. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης είναι ακόμα αρκετά χαμηλός και προειδοποιεί για παράγοντες που πιθανόν να προκαλέσουν και επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης.
Αν και κατονομάζονται ανοιχτά στην έκθεση, ορισμένες από τις ανησυχίες που εκφράζονται, συνδέονται με τις πολιτικές που διατείνεται πως θα ακολουθήσει ο Αμερικανός Πρόεδρος Donald Trump, όπως οι δασμοί που προτίθεται να θέσει έναντι προϊόντων ορισμένων χωρών.
Η έκθεση υπογραμμίζει τις πιθανές διακυμάνσεις στις ισοτιμίες των νομισμάτων λόγω μεταβολών στα επιτόκια. Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ αναμένεται να ανακοινώσει αύξηση των επιτοκίων την επόμενη εβδομάδα και η οποία προβλέπεται να είναι η πρώτη από μια σειρά ίδιων ανακοινώσεων φέτος.
«Αν και οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι δεν αναμένεται να επέλθουν άμεσα, η πιθανότητα να συμβούν παραμένει και μάλιστα μια ακολουθία από τέτοιους κινδύνους, θα επηρεάσει σοβαρά την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας», αναφέρει στέλεχος του ΟΟΣΑ.
Μεταξύ των χωρών που θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από τον κίνδυνο του ισχυρού δολαρίου, είναι η Τουρκία λόγω του υψηλού δημόσιου χρέους το οποίο αποτιμάται σε δολάρια ΗΠΑ, και το Μεξικό εξαιτίας των πολλών υποχρεώσεων σε δολάρια.
Τέλος, οι κίνδυνοι που προέρχονται από την πολιτική είναι πιθανό να επηρεάσουν την παγκόσμια οικονομία, ιδίως στην Ευρώπη λόγω των επικείμενων εκλογών σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία.
Φωτο: ΑΠΕ, Olivier Douliery / POOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο σταυροδρόμι της ναυπηγικής και της περιβαλλοντικής καινοτομίας, η Goltens Dubai παρουσίασε με υπερηφάνεια το «Captain Arctic», ένα πρωτοποριακό ερευνητικό κρουαζιερόπλοιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών.…

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου (digital twin) και της διαχείρισης κύκλου ζωής προϊόντων (PLM) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται…

Στον απόηχο των νέων αυστηρότερων κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας και του Ιράν, οι εκπτώσεις στο ιρανικό πετρέλαιο που προσφέρονται στην Κίνα έχουν…

Η Ινδία, σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς κύκλους της αγοράς, ενδέχεται να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στον κλάδο της ναυτιλίας μέσα στα επόμενα χρόνια.…

Εν μέσω συνεχιζόμενων γεωπολιτικών ζυμώσεων, που διαταράσσουν συθέμελα το διεθνές εμπόριο, η αγορά εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, καθώς βρίσκεται σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης για…

Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ