
Μεγάλη μείωση κερδών, άνω του 60%, εμφάνισαν τα οικονομικά μεγέθη της Airbus για το σύνολο του περασμένου έτους. Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, τα κέρδη της το 2016 διαμορφώθηκαν στα €995 εκατ., έναντι €2,7 δις το 2015. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της, αυτές κατέγραψαν θετικό πρόσημο και κινήθηκαν στο +3%, αγγίζοντας τα €66,58 δις, έχοντας προχωρήσει σε ρεκόρ παραδόσεων αεροσκαφών για το 2016. Πιο αναλυτικά, το 2016 η Airbus παρέδωσε 688 αεροσκάφη, έναντι 635 το 2015.
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 3,6%, στα €3,96 δις.
Η μεγάλη μείωση των κερδών αποδίδεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής των στρατιωτικών αεροσκαφών. Η Airbus ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της υποχώρησαν σημαντικά κατά το 4ο τρίμηνο του 2016 λόγω της χρέωσης €1,2 δις για το στρατιωτικό αεροπλάνο μεταφοράς, A-400M Atlas, που έχει ήδη εμφανίσει συνολικές μη αναμενόμενες δαπάνες ύψους €2,2 δις. Δαπάνες, που οφείλονται, εν πολλοίς, σε αποζημιώσεις που έχει καταβάλει η εταιρεία, λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο και σε μηχανικά μέρη αεροσκαφών A-400M. Ένας από τους κύριους αγοραστές του Α-400 Μ είναι η γερμανική Πολεμική Αεροπορία.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Airbus τόνισαν ότι το πρόγραμμα παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους A-400M εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία στην εταιρεία, ενώ ως κύρια προτεραιότητα για το τρέχον έτος έχει τεθεί η μείωση των κινδύνων του προγράμματος παραγωγής του αεροσκάφους, καθώς και η βελτίωσή του.
Όμως, η Airbus έχει να αντιμετωπίσει και τα υψηλά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις του Βελγίου, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου, της Ισπανίας και της Τουρκίας, με τις οποίες επιδιώκει να έρθει σε συνεννόηση και συμβιβασμό, ώστε να μειωθούν τα ποσά, που πρέπει να καταβάλλει.
Φωτό: airbusgroup.com/P. Masclet/master films & S. Ramadier
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ