
Μεγάλη μείωση κερδών, άνω του 60%, εμφάνισαν τα οικονομικά μεγέθη της Airbus για το σύνολο του περασμένου έτους. Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, τα κέρδη της το 2016 διαμορφώθηκαν στα €995 εκατ., έναντι €2,7 δις το 2015. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της, αυτές κατέγραψαν θετικό πρόσημο και κινήθηκαν στο +3%, αγγίζοντας τα €66,58 δις, έχοντας προχωρήσει σε ρεκόρ παραδόσεων αεροσκαφών για το 2016. Πιο αναλυτικά, το 2016 η Airbus παρέδωσε 688 αεροσκάφη, έναντι 635 το 2015.
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 3,6%, στα €3,96 δις.
Η μεγάλη μείωση των κερδών αποδίδεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής των στρατιωτικών αεροσκαφών. Η Airbus ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της υποχώρησαν σημαντικά κατά το 4ο τρίμηνο του 2016 λόγω της χρέωσης €1,2 δις για το στρατιωτικό αεροπλάνο μεταφοράς, A-400M Atlas, που έχει ήδη εμφανίσει συνολικές μη αναμενόμενες δαπάνες ύψους €2,2 δις. Δαπάνες, που οφείλονται, εν πολλοίς, σε αποζημιώσεις που έχει καταβάλει η εταιρεία, λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο και σε μηχανικά μέρη αεροσκαφών A-400M. Ένας από τους κύριους αγοραστές του Α-400 Μ είναι η γερμανική Πολεμική Αεροπορία.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Airbus τόνισαν ότι το πρόγραμμα παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους A-400M εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία στην εταιρεία, ενώ ως κύρια προτεραιότητα για το τρέχον έτος έχει τεθεί η μείωση των κινδύνων του προγράμματος παραγωγής του αεροσκάφους, καθώς και η βελτίωσή του.
Όμως, η Airbus έχει να αντιμετωπίσει και τα υψηλά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις του Βελγίου, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου, της Ισπανίας και της Τουρκίας, με τις οποίες επιδιώκει να έρθει σε συνεννόηση και συμβιβασμό, ώστε να μειωθούν τα ποσά, που πρέπει να καταβάλλει.
Φωτό: airbusgroup.com/P. Masclet/master films & S. Ramadier
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Απώλειες για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα κατέγραψε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $2.812/FEU…
Ισχυρό είναι το πλήγμα των κυρώσεων για τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, οι οποίες βρίσκονται σε καθοδική πορεία κατά το α΄…
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ