
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) εκφράζουν την απογοήτευσή τους, αλλά όχι την έκπληξη τους, για τις πιο πρόσφατες μεθοδεύσεις του Ελληνικού Δημοσίου κατά της εταιρείας. Συγκεκριμένα, στην ΕΝΑΕ έχει καταλογισθεί ως ληξιπρόθεσμο ποσό ύψους 566 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο καταλογισμός αφορά την ποινή που έχει επιβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που είχαν καταβληθεί στην ΕΝΑΕ την περίοδο 1997 έως 2002, η ανάκτηση των οποίων είχε ζητηθεί για πρώτη φορά από το Ελληνικό Δημόσιο πριν περίπου δέκα (10) έτη.
Σημειώνεται ότι οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις είχαν χορηγηθεί στην ΕΝΑΕ πολύ πριν την επένδυση του Ομίλου Privinvest στην εταιρεία το 2010, στους όρους υλοποίησης της οποίας περιλαμβανόταν και η επίλυση από το Ελληνικό Δημόσιο του συγκεκριμένου ζητήματος.
Επιπρόσθετα, η ανάγνωση των δηλώσεων που αποδίδονται στον Υφυπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Στέργιο Πιτσιόρλα περί του νέου σχεδίου του Ελληνικού Δημοσίου για εκκαθάριση της ΕΝΑΕ «εν λειτουργία» προκαλεί θλίψη.
Οι σχεδιασμοί του Ελληνικού Δημοσίου για τον διαμελισμό και περαιτέρω απαξίωση του Ναυπηγείου αποτελούν άλλη μία απόδειξη αποτυχίας επίλυσης του συγκεκριμένου ζητήματος και στην πράξη καταστρέφει την εταιρεία και κατά συνέπεια την επένδυση του μητρικού Ομίλου, την υλοποίηση της οποίας ενεθάρρυνε και χαιρέτισε το Ελληνικό Δημόσιο. Αποτελεί οδυνηρή πραγματικότητα ότι τέτοιου είδους συμπεριφορά είναι βέβαιο, ότι δεν θα ενθαρρύνει ξένους επενδυτές στην υλοποίηση επενδύσεων που στη συγκεκριμένη συγκυρία η χώρα μας χρειάζεται απεγνωσμένα.
Το περίπλοκο ζήτημα βρίσκεται, κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη, υπό εξέταση από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) μετά από προσφυγές που υπέβαλλε η ΕΝΑΕ και οι επενδυτές της και είναι λυπηρό το γεγονός, ότι το Ελληνικό Δημόσιο υλοποιεί τις συγκεκριμένες ενέργειες της «εκκαθάρισης σε λειτουργία» όπως ελέχθη στο Κοινοβούλιο, διαμελισμού και απαξίωσης του Ναυπηγείου, εβδομάδες πριν την έκδοση της απόφασης από το Διαιτητικό Δικαστήριο.
Η ΕΝΑΕ θα αμυνθεί προβαίνοντας σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να διασφαλίσει την οντότητα της, τους εργαζόμενους και τις υποδομές της από τις συνεχιζόμενες επιθετικές ενέργειες και καταχρηστικές συμπεριφορές του Ελληνικού Δημοσίου, θα ασκήσει δε όλα τα ένδικα μέσα που της επιτρέπονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ, ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ