
Δεν είναι μόνο η κρουαζιέρα αλλά και η ακτοπλοΐα που δίνει ζωή ξανά στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Και το 2017 μοιάζει να μπήκε με το δεξί για αρκετά από αυτά.
Στην Ισπανία η ναυτιλιακή εταιρεία Balearia υπέγραψε συμφωνία με τα ισπανικά ναυπηγεία Construcciones Navales del Norte, που ελέγχουν και το ναυπηγείο LaNaval στο Μπιλμπάο, για τη ναυπήγηση δύο νέων επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων, το κόστος κατασκευής των οποίων εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ. Τα δύο νέα πλοία, με έτος παράδοσης το 2019, θα έχουν μήκος 186,5 μέτρα, θα μπορούν να μεταφέρουν 810 επιβάτες και θα κινούνται με LNG.
Αλλά και η νορβηγική Color Line υπέγραψε προ ολίγων ημερών με τα νορβηγικά ναυπηγεία Ulstein-Werft συμφωνία ναυπήγησης για το μεγαλύτερο υβριδικό επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο, που αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του στην Βαλτική και την Βόρεια Θάλασσα το καλοκαίρι του 2019. Το πλοίο θα έχει μήκος 160 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει έως και 2.000 επιβάτες. Μπορείτε να δείτε το βίντεο με την παρουσίαση του νέου υβριδικού πλοίου της Color Line, εδώ.
Από τα, επίσης, νορβηγικά ναυπηγεία Meyer Turku παραδόθηκε προ ολίγων ημερών στην εσθονική ναυτιλιακή εταιρεία Tallink και το νέο ταχύπλοο επιβατηγό Mega Star, η ναυπήγηση του οποίου κόστισε περί τα 230 εκατ. ευρώ. Το πλοίο, με μήκος 212 και πλάτος 30,6 μέτρα, θα μπορεί να μεταφέρει 2.800 επιβάτες, ενώ θα κινείται και αυτό με LNG.
Φωτό: Baleária / Ulstein-Werft / Tallink
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ