
Στις 24.01.2017 το πλοίο m/v Hispania Graeca, με διαχειρίστρια εταιρεία την Angelakos (Hellas) S.A., διέσωσε τέσσερις ναυαγούς ψαράδες νότια της ακτής του νησιού Mindanao στις Φιλιππίνες, οι οποίοι ήταν αβοήθητοι στην θάλασσα για τέσσερις ημέρες.
Το ιστορικό της διάσωσης ξεκίνησε στις 13:15 τοπική ώρα και σε απόσταση 6 μιλίων από το πλοίο, όταν ο υποπλοίαρχος που βρισκόταν σε βάρδια είδε μία αναποδογυρισμένη ψαρόβαρκα, περίπου 18 μίλια από την κοντινότερη ακτή με τέσσερις ψαράδες να κάνουν σήμα στο πλοίο με τα χέρια και κουνώντας κάποια ρούχα που κρατούσαν. Οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες ήταν άνεμοι 6 μποφόρ και κύμα ύψους 2 μέτρων. Άμεσα ενημερώθηκε ο Πλοίαρχος και σήμανε συναγερμός, ενώ το πλοίο ξεκίνησε να προσεγγίζει την αναποδογυρισμένη βάρκα και τους ναυαγούς. Την ίδια ώρα ο Πλοίαρχος ενημέρωσε και τον σταθμό της τοπικής Λιμενικής Αρχής.
Περίπου μισή ώρα αργότερα και οι τέσσερις άνδρες επιβιβάσθηκαν στο πλοίο ταλαιπωρημένοι, πεινασμένοι και διψασμένοι δεδομένου του τετραήμερου αγώνα τους να επιβιώσουν.

Μόλις επιβιβάσθηκαν στο πλοίο τούς δόθηκαν κουβέρτες, φαγητό και νερό, ενώ οι αξιωματικοί του πλοίου έλεγξαν την φυσική τους κατάσταση (πίεση, θερμοκρασία κλπ.)
Τελικά, και περί τις 17:30 τοπική ώρα, οι τέσσερις ψαράδες μετεπιβιβάσθηκαν σε ένα πλωτό σκάφος που είχε στείλει το Λιμενικό και οδηγήθηκαν με ασφάλεια στο πλησιέστερο νησί, Balut.
Σε αυτό το σημείο, είναι ενδιαφέρον να ανατρέξουμε στην ελληνική ιστορία και να τονίσουμε την σημασία που έδιναν οι Έλληνες στο υπέρτατο καθήκον της διασώσεως των ναυαγών. Το 406 π.Χ. διεξήχθη ανάμεσα στους Αθηναίους και τους Σπαρτιάτες μία ναυμαχία -η μεγαλύτερη ποτέ μεταξύ Ελλήνων- στις Αργινούσσες. Οι Αθηναίοι νίκησαν, αλλά με μεγάλες απώλειες σε πλοία και άνδρες.
Μετά την ναυμαχία, ο Αθηναϊκός στόλος επέστρεψε στην Αθήνα. Ωστόσο, οι Αθηναίοι «Στρατηγοί/Ναύαρχοι», αν και νικηφόροι, δικάσθηκαν από την Αθηναϊκή Δημοκρατία, καταδικάσθηκαν και θανατώθηκαν, η δε περιουσία τους δημεύθηκε, διότι μετά την ναυμαχία, και ασχέτως αν στην περιοχή επικρατούσε κακοκαιρία, απέπλευσαν χωρίς να περισυλλέξουν τους ναυαγούς – «ουκ ανείλοντο τούς ναυαγούς». (Ξενοφώντος, Ελληνικά, 1, 7).

Η Διεύθυνση της Angelakos (Hellas) S.A. συνεχάρη τον Πλοίαρχο, τους Αξιωματικούς και το πλήρωμα του m/v Hispania Graeca για την εκπλήρωση του καθήκοντός τους ως ναυτικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…

Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…

QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…

Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…

Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…

Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ