
Στις 24.01.2017 το πλοίο m/v Hispania Graeca, με διαχειρίστρια εταιρεία την Angelakos (Hellas) S.A., διέσωσε τέσσερις ναυαγούς ψαράδες νότια της ακτής του νησιού Mindanao στις Φιλιππίνες, οι οποίοι ήταν αβοήθητοι στην θάλασσα για τέσσερις ημέρες.
Το ιστορικό της διάσωσης ξεκίνησε στις 13:15 τοπική ώρα και σε απόσταση 6 μιλίων από το πλοίο, όταν ο υποπλοίαρχος που βρισκόταν σε βάρδια είδε μία αναποδογυρισμένη ψαρόβαρκα, περίπου 18 μίλια από την κοντινότερη ακτή με τέσσερις ψαράδες να κάνουν σήμα στο πλοίο με τα χέρια και κουνώντας κάποια ρούχα που κρατούσαν. Οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες ήταν άνεμοι 6 μποφόρ και κύμα ύψους 2 μέτρων. Άμεσα ενημερώθηκε ο Πλοίαρχος και σήμανε συναγερμός, ενώ το πλοίο ξεκίνησε να προσεγγίζει την αναποδογυρισμένη βάρκα και τους ναυαγούς. Την ίδια ώρα ο Πλοίαρχος ενημέρωσε και τον σταθμό της τοπικής Λιμενικής Αρχής.
Περίπου μισή ώρα αργότερα και οι τέσσερις άνδρες επιβιβάσθηκαν στο πλοίο ταλαιπωρημένοι, πεινασμένοι και διψασμένοι δεδομένου του τετραήμερου αγώνα τους να επιβιώσουν.
Μόλις επιβιβάσθηκαν στο πλοίο τούς δόθηκαν κουβέρτες, φαγητό και νερό, ενώ οι αξιωματικοί του πλοίου έλεγξαν την φυσική τους κατάσταση (πίεση, θερμοκρασία κλπ.)
Τελικά, και περί τις 17:30 τοπική ώρα, οι τέσσερις ψαράδες μετεπιβιβάσθηκαν σε ένα πλωτό σκάφος που είχε στείλει το Λιμενικό και οδηγήθηκαν με ασφάλεια στο πλησιέστερο νησί, Balut.
Σε αυτό το σημείο, είναι ενδιαφέρον να ανατρέξουμε στην ελληνική ιστορία και να τονίσουμε την σημασία που έδιναν οι Έλληνες στο υπέρτατο καθήκον της διασώσεως των ναυαγών. Το 406 π.Χ. διεξήχθη ανάμεσα στους Αθηναίους και τους Σπαρτιάτες μία ναυμαχία -η μεγαλύτερη ποτέ μεταξύ Ελλήνων- στις Αργινούσσες. Οι Αθηναίοι νίκησαν, αλλά με μεγάλες απώλειες σε πλοία και άνδρες.
Μετά την ναυμαχία, ο Αθηναϊκός στόλος επέστρεψε στην Αθήνα. Ωστόσο, οι Αθηναίοι «Στρατηγοί/Ναύαρχοι», αν και νικηφόροι, δικάσθηκαν από την Αθηναϊκή Δημοκρατία, καταδικάσθηκαν και θανατώθηκαν, η δε περιουσία τους δημεύθηκε, διότι μετά την ναυμαχία, και ασχέτως αν στην περιοχή επικρατούσε κακοκαιρία, απέπλευσαν χωρίς να περισυλλέξουν τους ναυαγούς – «ουκ ανείλοντο τούς ναυαγούς». (Ξενοφώντος, Ελληνικά, 1, 7).
Η Διεύθυνση της Angelakos (Hellas) S.A. συνεχάρη τον Πλοίαρχο, τους Αξιωματικούς και το πλήρωμα του m/v Hispania Graeca για την εκπλήρωση του καθήκοντός τους ως ναυτικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ