
Πέντε μήνες μετά την κατάρρευση της Hanjin Shipping, περισσότερο από τα δύο τρίτα των πλοίων της εταιρείας παραμένουν αναύλωτα και… λησμονημένα σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι 63 πλοία της Hanjin -με περίπου 460.000 TEU χωρητικότητα- παραμένουν αναύλωτα και στα αζήτητα ανά την υφήλιο. Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός των συγκεκριμένων πλοίων ήδη δημοπρατήθηκε για 460 εκατομμύρια δολάρια οι αναλυτές της Drewry και άλλων φορέων εκτιμούν ότι η κατάσταση της αγοράς δεν επιτρέπει ριψοκίνδυνα ανοίγματα από τις εταιρείες που ασθμαίνουν. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η κολοσσιαία Maersk Line έχει δείξει τη μεγαλύτερη προθυμία μέχρι σήμερα για την απόκτηση του στόλου της κορεατικής εταιρείας.
Οι αναλυτές εικάζουν ότι η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με την περιορισμένη ζήτηση από τις εμπορικές αγορές της Δύσης οδηγούν σε κατάρρευση της liner ναυτιλίας ενώ οι ναυλώσεις συμφωνούνται εδώ και μήνες σε εξευτελιστικές τιμές.
Τα νεότερα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας ωστόσο πιθανώς να βρεθούν στο άμεσο μέλλον σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση αλλά πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των εταιρειών θα είναι σε βάθος χρόνου ανυπολόγιστες και δυσβάσταχτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μόνο τέσσερα πλοία, ηλικίας κάτω από 20 έτη και συνολικής χωρητικότητας 15.000 TEU έχουν διαλυθεί, εκ των οποίων μόνο δύο ανήκαν στην Hanjin.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ