
Πέντε μήνες μετά την κατάρρευση της Hanjin Shipping, περισσότερο από τα δύο τρίτα των πλοίων της εταιρείας παραμένουν αναύλωτα και… λησμονημένα σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι 63 πλοία της Hanjin -με περίπου 460.000 TEU χωρητικότητα- παραμένουν αναύλωτα και στα αζήτητα ανά την υφήλιο. Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός των συγκεκριμένων πλοίων ήδη δημοπρατήθηκε για 460 εκατομμύρια δολάρια οι αναλυτές της Drewry και άλλων φορέων εκτιμούν ότι η κατάσταση της αγοράς δεν επιτρέπει ριψοκίνδυνα ανοίγματα από τις εταιρείες που ασθμαίνουν. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η κολοσσιαία Maersk Line έχει δείξει τη μεγαλύτερη προθυμία μέχρι σήμερα για την απόκτηση του στόλου της κορεατικής εταιρείας.
Οι αναλυτές εικάζουν ότι η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με την περιορισμένη ζήτηση από τις εμπορικές αγορές της Δύσης οδηγούν σε κατάρρευση της liner ναυτιλίας ενώ οι ναυλώσεις συμφωνούνται εδώ και μήνες σε εξευτελιστικές τιμές.
Τα νεότερα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας ωστόσο πιθανώς να βρεθούν στο άμεσο μέλλον σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση αλλά πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των εταιρειών θα είναι σε βάθος χρόνου ανυπολόγιστες και δυσβάσταχτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μόνο τέσσερα πλοία, ηλικίας κάτω από 20 έτη και συνολικής χωρητικότητας 15.000 TEU έχουν διαλυθεί, εκ των οποίων μόνο δύο ανήκαν στην Hanjin.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ