
Πέντε μήνες μετά την κατάρρευση της Hanjin Shipping, περισσότερο από τα δύο τρίτα των πλοίων της εταιρείας παραμένουν αναύλωτα και… λησμονημένα σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι 63 πλοία της Hanjin -με περίπου 460.000 TEU χωρητικότητα- παραμένουν αναύλωτα και στα αζήτητα ανά την υφήλιο. Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός των συγκεκριμένων πλοίων ήδη δημοπρατήθηκε για 460 εκατομμύρια δολάρια οι αναλυτές της Drewry και άλλων φορέων εκτιμούν ότι η κατάσταση της αγοράς δεν επιτρέπει ριψοκίνδυνα ανοίγματα από τις εταιρείες που ασθμαίνουν. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η κολοσσιαία Maersk Line έχει δείξει τη μεγαλύτερη προθυμία μέχρι σήμερα για την απόκτηση του στόλου της κορεατικής εταιρείας.
Οι αναλυτές εικάζουν ότι η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με την περιορισμένη ζήτηση από τις εμπορικές αγορές της Δύσης οδηγούν σε κατάρρευση της liner ναυτιλίας ενώ οι ναυλώσεις συμφωνούνται εδώ και μήνες σε εξευτελιστικές τιμές.
Τα νεότερα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας ωστόσο πιθανώς να βρεθούν στο άμεσο μέλλον σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση αλλά πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των εταιρειών θα είναι σε βάθος χρόνου ανυπολόγιστες και δυσβάσταχτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μόνο τέσσερα πλοία, ηλικίας κάτω από 20 έτη και συνολικής χωρητικότητας 15.000 TEU έχουν διαλυθεί, εκ των οποίων μόνο δύο ανήκαν στην Hanjin.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ