
Dry
Οι ναύλοι των capes στην περιοχή του Ατλαντικού έχουν βελτιωθεί ως αποτέλεσμα της αύξησης των εξαγωγών της Βραζιλίας ενώ στις διαδρομές μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας, οι ναύλοι έχουν μειωθεί. Για χρονοναυλώσεις ενός και δύο ετών τα capes μπορούν να αποκομίσουν ναύλο μέχρι και $10.750 και $11.000 ανά ημέρα αντίστοιχα τόσο για την περιοχή του Ατλαντικού όσο και του Ειρηνικού. Οι ναύλοι στα Panamax στην περιοχή Ατλαντικού και Ειρηνικού έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν σημάδια στασιμότητας και μικρής μείωσης. Για χρονοναυλώσεις έξι μηνών στην περιοχή του Ατλαντικού οι ναύλοι στα Panamax μειώθηκαν στα $11.500 ανά ημέρα, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού παρουσίασαν μικρή άνοδο στα $7.350 ανά ημέρα.
Στα Supramaxes οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις έξι μηνών μειώθηκαν κατά $500 και κυμαίνονται για την μεν περιοχή του Ατλαντικού στα $9.500 ανά ημέρα, για την δε περιοχή του Ειρηνικού στα $5.500 ανά ημέρα.
Wet
H παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις Η.Π.Α. θα μπορούσε να αλλάξει τους σχεδιασμούς των μεγάλων παραγωγών κρατών για ισορροπία ζήτησης και προσφοράς στην αγορά του αργού πετρελαίου. Ειδικοί επί της αγοράς ενέργειας αναμένουν αύξηση παραγωγής κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως στην παραγωγή πετρελαίου στις Η.Π.Α. μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου ενδέχεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες λόγω της ακύρωσης φορτώσεων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων που καταγράφονται ως αποτέλεσμα της φωτιάς που ξέσπασε σε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Μέσης Ανατολής την προηγούμενη εβδομάδα.
Σε ότι αφορά τα επίπεδα των ναύλων, τα Aframaxes μπορούν να επιτύχουν έσοδα μέχρι και 17.250 / pdpr για χρονοναυλώσεις ενός έτους ενώ οι ναύλοι για τα VLCC κυμαίνονται πέριξ των $30.250 / pdpr για χρονοναυλώσεις ενός έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ