
H INTERCARGO σε πρόσφατη ανακοίνωσή της εκφράζει την πλήρη στήριξή και την ταύτισή της με τις ανησυχίες του ΓΓ ΙΜΟ κ. Kitack Lim αναφορικά με τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το θέμα της “συμμετοχής” των θαλάσσιων μεταφορών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών. Η κίνηση αυτή σύμφωνα με το διεθνές όργανο εκπροσώπησης των πλοιοκτητών ξηρού φορτίου θα μπορούσε τελικά να υπονομεύσει τις προσπάθειες για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία. Οι ανησυχίες αυτές διατυπώθηκαν μετά τη συμφωνία στις 16 Δεκεμβρίου 2016 από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επιθυμεί να δει τις Βρυξέλλες να αναπτύσσουν έναν άμεσο και πιο καθοριστικό ρόλο εάν και εφόσον ο ΙΜΟ δεν δράσει μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Πριν λίγες ημέρες ο γγ του ΙΜΟ απέστειλε επιστολή προς τους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων εξηγώντας τη θέση του ΙΜΟ πάνω σε αυτό το λεπτό ζήτημα.
“Η ναυτιλία είναι εξ ορισμού μια διεθνής δραστηριότητα και ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο όργανο για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων του” υποστηρίζεται στη σχετική ανακοίνωση. Αν και η συμφωνία της συγκεκριμένης επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξακολουθεί να χρειάζεται έγκριση από τους αρμόδιους ευρωπαίους υπουργούς, είναι απογοητευτικό δηλώνει η INTERCARGO να διαπιστώνουμε, σε μια περίοδο μεγάλων προκλήσεων και απαιτήσεων να αναπτύσσονται περιφερειακές πολιτικές και νομοθεσίες με ανεπαρκή τρόπο σκέψης. Η INTERCARGO υπενθυμίζει στη μάλλον αυστηρή προς τις Βρυξέλλες ανακοίνωσή της ότι ως θεσμικό όργανο συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη των μέτρων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου τον ΙΜΟ και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις άλλες Διεθνείς Οργανώσεις. Επιπλέον, έχει πάντα υποστηρίξει συζητήσεις που γίνονται σε ένα κλίμα αμοιβαίας κατανόησης με αξιωματούχους της ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ