
H INTERCARGO σε πρόσφατη ανακοίνωσή της εκφράζει την πλήρη στήριξή και την ταύτισή της με τις ανησυχίες του ΓΓ ΙΜΟ κ. Kitack Lim αναφορικά με τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το θέμα της “συμμετοχής” των θαλάσσιων μεταφορών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών. Η κίνηση αυτή σύμφωνα με το διεθνές όργανο εκπροσώπησης των πλοιοκτητών ξηρού φορτίου θα μπορούσε τελικά να υπονομεύσει τις προσπάθειες για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία. Οι ανησυχίες αυτές διατυπώθηκαν μετά τη συμφωνία στις 16 Δεκεμβρίου 2016 από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που επιθυμεί να δει τις Βρυξέλλες να αναπτύσσουν έναν άμεσο και πιο καθοριστικό ρόλο εάν και εφόσον ο ΙΜΟ δεν δράσει μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Πριν λίγες ημέρες ο γγ του ΙΜΟ απέστειλε επιστολή προς τους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων εξηγώντας τη θέση του ΙΜΟ πάνω σε αυτό το λεπτό ζήτημα.
“Η ναυτιλία είναι εξ ορισμού μια διεθνής δραστηριότητα και ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο όργανο για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων του” υποστηρίζεται στη σχετική ανακοίνωση. Αν και η συμφωνία της συγκεκριμένης επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξακολουθεί να χρειάζεται έγκριση από τους αρμόδιους ευρωπαίους υπουργούς, είναι απογοητευτικό δηλώνει η INTERCARGO να διαπιστώνουμε, σε μια περίοδο μεγάλων προκλήσεων και απαιτήσεων να αναπτύσσονται περιφερειακές πολιτικές και νομοθεσίες με ανεπαρκή τρόπο σκέψης. Η INTERCARGO υπενθυμίζει στη μάλλον αυστηρή προς τις Βρυξέλλες ανακοίνωσή της ότι ως θεσμικό όργανο συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη των μέτρων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου τον ΙΜΟ και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις άλλες Διεθνείς Οργανώσεις. Επιπλέον, έχει πάντα υποστηρίξει συζητήσεις που γίνονται σε ένα κλίμα αμοιβαίας κατανόησης με αξιωματούχους της ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ