
Bελτιωμένες τόσο σε όγκο αλλά και σε συναλλαγματικά έσοδα παρουσιάζονται οι εξαγωγές της Κίνας για το μήνα Νοέμβριο. Πιο συγκεκριμένα οι εξαγωγές υπολογισμένες σε γιουάν αυξήθηκαν 5,9 % από έτος σε έτος το Νοέμβριο, ενώ και οι εισαγωγές παρουσίασαν αύξηση 13%. Οι εξαγωγές ωστόσο όταν υπολογίζονται σε δολάρια ΗΠΑ σημείωσαν οριακή αύξηση 0,1 % από έτος σε έτος το Νοέμβριο, ενώ οι εισαγωγές επίσης παρουσίασαν αύξηση 6,7%. Ως γνωστόν το γιουάν έχει υποτιμηθεί σημαντικά έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
Το εξωτερικό εμπόριο με το μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Κίνας, την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξήθηκε 3,1% εκατό κατά τους πρώτους έντεκα μήνες. Κατά την ίδια περίοδο, το εξωτερικό εμπόριο με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη εμπορική εταίρο της Κίνας, υποχώρησε 1,7%, ενώ με τις χώρες της ASEAN, την τρίτη μεγαλύτερη εμπορική εταίρο της, σημείωσε αύξηση 0,8%.
Εκτός από συνήθεις εποχιακούς παράγοντες, όπως οι επικείμενες διακοπές των Χριστουγέννων, η επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης στις Ηνωμένες Πολιτείες και η βελτίωση στους τομείς της μεταποίησης στη ζώνη του ευρώ συνέβαλαν στην αύξηση των εξαγωγών της Κίνας, αναφέρουν οι τελωνειακές αρχές του Πεκίνου και το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων. Οι εξαγωγές μηχανημάτων και ηλεκτρονικών προϊόντων, καθώς και προϊόντων κλωστοϋφαντουργίας και παιδικών παιχνιδιών παρουσιάζουν ωστόσο πτώση κατά τους πρώτους έντεκα μήνες.
Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και αργού πετρελαίου συνέχισαν όμως να αυξάνονται κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αναλυτές θεωρούν ότι το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας θα συνεχίσει να βελτιώνεται, καθώς η παγκόσμια οικονομία θα βρεθεί σε καλύτερα επίπεδα την επόμενη χρονιά, αλλά υπάρχουν ενδείξεις και για καθοδικές πιέσεις ως προς την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου λόγω της αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και στη διεθνή πολιτική σκηνή, συμπεριλαμβανομένων των πιθανών αλλαγών στην εμπορική πολιτική από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, όπως αναλύει το πρακτορείο Xinhua.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ