
Του καπτ. Γ. Γεωργούλη
Σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπων του Λιβεριανού νηολογίου τα κράτη σημαίας δεν πρέπει απλά να δίνουν πιστοποίηση στα πλοία τα οποία υψώνουν τη σημαία τους αλλά να έχουν ενεργό ρόλο στην προάσπιση των συμφερόντων των πλοιοκτητών και των διαχειριστών των πλοίων
Τα παραπάνω ακούστηκαν σε σεμινάριο σχετικό με τον έλεγχο που υπόκεινται τα πλοία από τις αρχές λιμένα(Port State Control) που οργανώθηκε από το Λιβεριανό Νηολόγιο στο Τόκυο με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της Αυστραλιανής αρχής (Australian Maritime Safety Agency – AMSA) που διενεργεί τέτοιους ελέγχους. Στόχος του σεμιναρίου, με την παροχή τεχνογνωσίας παρουσιάζοντας αναλυτικά τη διαδικασία επιθεώρησης στα λιμάνια της Αυστραλίας στους πλοιοκτήτες, η μείωση των παρατηρήσεων – κρατήσεων των πλοίων τους στα λιμάνια της Αυστραλίας. Ο αντιπρόεδρος του Λιβεριανού νηολογίου κος Αλφόνσο Καστιγέρο κατά τις διεργασίες του σεμιναρίου δήλωσε ότι στις δύσκολες σημερινές συνθήκες της αγοράς δεν μπορεί τα κράτη σημαίας να μένουν παρατηρητές διατηρώντας το ρόλο τους ως διαχειριστές πιστοποίησης για τα πλοία. Είναι αναγκαίο σύμφωνα πάντα με τον αντιπρόεδρο τα νηολόγια να συνδυάσουν την ποιότητα και την καινοτομία με την παράδοση, την εμπειρία τη φήμη και την ευελιξία.
Στη συνέχεια του σεμιναρίου ο διευθύνων σύμβουλος του Λιβεριανού Νηολογίου του γραφείου της Σιγκαπούρης παρουσίασε τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων από τις αρχές των λιμένων στα πλοία σημαίας Λιβερίας τονίζοντας τη μεγάλη μείωση στις κρατήσεις των πλοίων σε λιμάνια της Κίνας, της Αυστραλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο η μείωση αυτή σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στα δωρεάν προγράμματα ενημέρωσης και συμμόρφωσης που παρέχονται από το νηολόγιο της Λιβερίας συμβάλλοντας στην πλήρη συμμόρφωση των πλοίων που έχουν υψώσει την Λιβεριανή σημαία με το διεθνές θεσμικό πλαίσιο και συνεπώς στη μείωση των κρατήσεων. Στο ίδιο σεμινάριο ο γενικός διευθυντής του Λιβεριανού Νηολογίου στην Ιαπωνία τόνισε την κυρίαρχη διεθνώς θέση του νηολογίου στην καμπάνια για την παράταση της ημερομηνίας εφαρμογής της σύμβασης για τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος (Ballast Water Management Convention – BWMC)
Τελικά το μήνυμα του σεμιναρίου συνοψίστηκε μέσα από τα λόγια εκπροσώπου μεγάλης πλοιοκτήτριας εταιρίας της Ιαπωνίας «Η συμμόρφωση με το θεσμικό πλαίσιο είναι δεδομένη συνεπώς χρειαζόμαστε μια σημαία που θα είναι δίπλα μας».
Το κράτος σημαίας πρέπει να στηρίζει τα πλοία τα οποία έχουν υψώσει τη σημαία του με σεμινάρια, εγκυκλίους και πιθανά με συμμετοχή τους στις επιθεωρήσεις αλλά δεν είναι P&I Clubs ούτε θα μπορούσαν να έχουν αποκλειστική πελατειακή σχέση με τους πλοιοκτήτες. Αρωγοί λοιπόν ναι αλλά όχι προστάτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ