
Οι εταιρείες που αποτελούν τη συμμαχία THE Alliance (K Line, MOL, NYK, Yang Ming και Hapag-Lloyd) συμφώνησαν στη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περιπτώσεις πιθανής χρεοκοπίας κάποιου εκ των μελών της. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός κρίθηκε επιβεβλημένος μετά την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin το περασμένο καλοκαίρι, η οποία υπήρξε μέλος της εν λόγω συμμαχίας.
Η συμφωνία για το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο, επικυρώθηκε με τις ευλογίες της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας (US Federal Maritime Commission – FMC), με ουσιαστικό σκοπό να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ναυλωτών στις εταιρείες της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κλονίστηκε σοβαρά λόγω της Hanjin. Μεταξύ των προτάσεων που τέθηκαν για την επικύρωση της συμφωνίας, εμπεριέχεται και όρος «λήψης μέτρων εκ μέρους των εμπλεκομένων για διευκόλυνση των μεταφορών φορτίων μεταξύ των λιμένων φόρτωσης και εκφόρτωσης ή τυχόν άλλων προορισμών».
Θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ωστόσο, ότι η συμμαχία ΤΗΕ να προβαίνει σε συμφωνίες απευθείας με υπεργολάβους.
Η κατάρρευση της Hanjin είχε ως αποτέλεσμα φορτία πάνω από 500.000 TEU, αξίας $12 δις. να αφεθούν σε 100 και πλέον containerships, ενώ ο κύριος συνεργάτης της Hanjin, η CKYHE αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.
Η δημιουργία του συγκεκριμένου μηχανισμού αποσκοπεί ακριβώς στην αποσόβηση αντίστοιχων γεγονότων τύπου Hanjin στο μέλλον, ενώ η εφαρμογή του υπολογίζεται για τον Απρίλιο του 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ