
Οι εταιρείες που αποτελούν τη συμμαχία THE Alliance (K Line, MOL, NYK, Yang Ming και Hapag-Lloyd) συμφώνησαν στη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περιπτώσεις πιθανής χρεοκοπίας κάποιου εκ των μελών της. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός κρίθηκε επιβεβλημένος μετά την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin το περασμένο καλοκαίρι, η οποία υπήρξε μέλος της εν λόγω συμμαχίας.
Η συμφωνία για το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο, επικυρώθηκε με τις ευλογίες της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας (US Federal Maritime Commission – FMC), με ουσιαστικό σκοπό να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ναυλωτών στις εταιρείες της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κλονίστηκε σοβαρά λόγω της Hanjin. Μεταξύ των προτάσεων που τέθηκαν για την επικύρωση της συμφωνίας, εμπεριέχεται και όρος «λήψης μέτρων εκ μέρους των εμπλεκομένων για διευκόλυνση των μεταφορών φορτίων μεταξύ των λιμένων φόρτωσης και εκφόρτωσης ή τυχόν άλλων προορισμών».
Θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ωστόσο, ότι η συμμαχία ΤΗΕ να προβαίνει σε συμφωνίες απευθείας με υπεργολάβους.
Η κατάρρευση της Hanjin είχε ως αποτέλεσμα φορτία πάνω από 500.000 TEU, αξίας $12 δις. να αφεθούν σε 100 και πλέον containerships, ενώ ο κύριος συνεργάτης της Hanjin, η CKYHE αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.
Η δημιουργία του συγκεκριμένου μηχανισμού αποσκοπεί ακριβώς στην αποσόβηση αντίστοιχων γεγονότων τύπου Hanjin στο μέλλον, ενώ η εφαρμογή του υπολογίζεται για τον Απρίλιο του 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ