
Οι εταιρείες που αποτελούν τη συμμαχία THE Alliance (K Line, MOL, NYK, Yang Ming και Hapag-Lloyd) συμφώνησαν στη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περιπτώσεις πιθανής χρεοκοπίας κάποιου εκ των μελών της. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός κρίθηκε επιβεβλημένος μετά την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin το περασμένο καλοκαίρι, η οποία υπήρξε μέλος της εν λόγω συμμαχίας.
Η συμφωνία για το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο, επικυρώθηκε με τις ευλογίες της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας (US Federal Maritime Commission – FMC), με ουσιαστικό σκοπό να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ναυλωτών στις εταιρείες της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κλονίστηκε σοβαρά λόγω της Hanjin. Μεταξύ των προτάσεων που τέθηκαν για την επικύρωση της συμφωνίας, εμπεριέχεται και όρος «λήψης μέτρων εκ μέρους των εμπλεκομένων για διευκόλυνση των μεταφορών φορτίων μεταξύ των λιμένων φόρτωσης και εκφόρτωσης ή τυχόν άλλων προορισμών».
Θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ωστόσο, ότι η συμμαχία ΤΗΕ να προβαίνει σε συμφωνίες απευθείας με υπεργολάβους.
Η κατάρρευση της Hanjin είχε ως αποτέλεσμα φορτία πάνω από 500.000 TEU, αξίας $12 δις. να αφεθούν σε 100 και πλέον containerships, ενώ ο κύριος συνεργάτης της Hanjin, η CKYHE αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.
Η δημιουργία του συγκεκριμένου μηχανισμού αποσκοπεί ακριβώς στην αποσόβηση αντίστοιχων γεγονότων τύπου Hanjin στο μέλλον, ενώ η εφαρμογή του υπολογίζεται για τον Απρίλιο του 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί κατεξοχήν μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες, με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο εξωτερικό της περιβάλλον να επηρεάζουν άμεσα τη…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ