
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ελαφρά βελτιωμένη ήταν η προηγούμενη εβδομάδα, με τους End Buyers να έχουν αρχίσει να εκδηλώνουν κάποιο ενδιαφέρον, χωρίς όμως οι τιμές να αντικατοπτρίζουν την αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, τη στιγμή που η προσφορά πλοίων δείχνει σε γενικές γραμμές είναι περιορισμένη. Το ενδιαφέρον γεγονός είναι πως η συγκράτηση των τιμών στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών στην Κίνα, όπου στην παρούσα φάση η μεταξύ τους διαφορά είναι στα $ 50/LDT, ενδεχομένως να επαναφέρει την Κίνα στο «παιχνίδι» του ανταγωνισμού.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας στις 68 προς το δολάριο, ή αύξηση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 10/LDT και η σταδιακή σταθεροποίηση της οικονομίας μετά το μέτρο της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων, δημιούργησε θετικό περιβάλλον αφήνοντας περιθώρια για αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος και βελτίωση των τιμών από τον καινούριο χρόνο.
Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα ήταν η μόνη ενεργή αγορά, δίνοντας του την ευκαιρία να επικεντρωθεί στα μεγαλύτερου τονάζ πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπως τα Capes.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει κλειστό με τους End Buyers να δίνουν μάχη με τις αρχές ώστε να ανοίξουν τα διαλυτήρια τη στιγμή που η έλλειψη χάλυβα στην εγχώρια αγορά συνεχίζει και γίνεται πιο έντονη.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 709,162 DWT περίπου, εκ των οποίων το 49% (347,311 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 21% (149,849 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 30% (212,002 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 220 – $ 230 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ