
Η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βόρειας Θάλασσας εμφανίζει δειλά-δειλά τα πρώτα σημάδια εισόδου της σε φάση ανάκαμψης. Αυτό υποστηρίζουν αρκετοί αναλυτές καθώς ο πετρελαϊκός κολοσσός BP ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τα σχέδιά του για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του στην Βόρεια Θάλασσα, αυτόνομα αλλά και σε συνεργασία με τις Statoil και Nexen.
Τα προηγούμενα χρόνια οι διερευνητικές γεωτρήσεις είχαν υποχωρήσει σημαντικά, καθώς μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες είχαν υποχρεωθεί να μειώσουν κατά πολύ τις δαπάνες τους και τα επενδυτικά τους σχέδια, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου. Μία από τις πετρελαιοπαραγωγικές περιοχές που είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα ήταν η Βόρεια Θάλασσα, καθώς το κόστος γεωτρήσεων σε αυτήν ήταν από τα υψηλότερα παγκοσμίως.
Καθώς φαίνεται, όμως, η δύσκολη περίοδος μοιάζει να ανήκει στο παρελθόν, με την BP να προχωρά σε εκ νέου ισχυροποίηση της θέσης της στην Βόρεια Θάλασσα, καθώς διαβλέπει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Η BP αναμένεται να συμμετάσχει σε έως και πέντε διερευνητικές γεωτρήσεις έως τα τέλη του 2017, εξαγοράζοντας από την Statoil και τη Nexen ποσοστά σε άδειες για διεξαγωγή ερευνητικών γεωτρήσεων σε περιοχές ανατολικά και δυτικά των νησιών Σέτλαντ.
Ο Μαρκ Τόμας, περιφερειακός πρόεδρος της BP με ευθύνη την Βόρεια Θάλασσα, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «εργαζόμαστε από κοινού με εταιρείες όπως η Statoil και η Nexen για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε πρόσβαση στους υπολειπόμενους πετρελαϊκούς πόρους της Βόρειας Θάλασσας, καθώς στρατηγικός μας στόχος είναι να παραμείνουμε κορυφαίος παίκτης στην περιοχή (με όρους επενδύσεων, παραγωγής και εργατικού δυναμικού) για τις επόμενες δεκαετίες».
Φωτό: flickr.com/ BP Images
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ