
Η ευρωπαϊκή συνεργασία είναι πλέον απαραίτητη προκειμένου να ενσωματώσουν τα κράτη μέλη τις μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς με τις υπόλοιπες αλυσίδες μεταφορών και logistics των λιμένων τoυς. Τη συγκεκριμένη άποψη εξέφρασαν 130 συμμετέχοντες από την Πολωνία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Τσεχική Δημοκρατία, οι οποίοι συνεδρίασαν στις 21 Νοεμβρίου στη Βαρσοβία για να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα κυρίως στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας
«Τώρα είναι η ώρα να συμβάλλουμε στις συζητήσεις για τις μελλοντικές εξελίξεις της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών», δήλωσε ο κ. Stefan Breitenbach διευθυντής Marketing στο λιμάνι του Αμβούργου και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του τριετούς Interreg προγράμματος με την ονομασία ΕΜΜΑ .
Οι δυνατότητες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως αν και οι μεταφορές εμπορευμάτων στα ποτάμια της Ευρώπης είναι οικονομικά αποδοτικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον. Επίσης οι εσωτερικές πλωτές οδοί μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη σε οικονομικά “ασθενικές’” περιφέρειες της Ευρώπης. Οι πλωτές μεταφορές έχουν ήδη ενσωματωθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T), αλλά δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο για την υποστήριξη των λιμένων στα ποτάμια της Ευρώπης.
“Έχουμε ανάγκη από πολιτικές στήριξης των συνδυασμένων μεταφορών και ένα νέο μη γραφειοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο για το συγκεκριμένο τομέα”, υπενθύμισε ο Roland Horner, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λιμένων της Ευρωπαϊκής ενδοχώρας.
Η ΕΕ πάντως στοχεύει να μετατοπίσει το 30% των εμπορευματικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ