
Η ευρωπαϊκή συνεργασία είναι πλέον απαραίτητη προκειμένου να ενσωματώσουν τα κράτη μέλη τις μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς με τις υπόλοιπες αλυσίδες μεταφορών και logistics των λιμένων τoυς. Τη συγκεκριμένη άποψη εξέφρασαν 130 συμμετέχοντες από την Πολωνία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Τσεχική Δημοκρατία, οι οποίοι συνεδρίασαν στις 21 Νοεμβρίου στη Βαρσοβία για να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα κυρίως στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας
«Τώρα είναι η ώρα να συμβάλλουμε στις συζητήσεις για τις μελλοντικές εξελίξεις της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών», δήλωσε ο κ. Stefan Breitenbach διευθυντής Marketing στο λιμάνι του Αμβούργου και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του τριετούς Interreg προγράμματος με την ονομασία ΕΜΜΑ .
Οι δυνατότητες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως αν και οι μεταφορές εμπορευμάτων στα ποτάμια της Ευρώπης είναι οικονομικά αποδοτικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον. Επίσης οι εσωτερικές πλωτές οδοί μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη σε οικονομικά “ασθενικές’” περιφέρειες της Ευρώπης. Οι πλωτές μεταφορές έχουν ήδη ενσωματωθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T), αλλά δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο για την υποστήριξη των λιμένων στα ποτάμια της Ευρώπης.
“Έχουμε ανάγκη από πολιτικές στήριξης των συνδυασμένων μεταφορών και ένα νέο μη γραφειοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο για το συγκεκριμένο τομέα”, υπενθύμισε ο Roland Horner, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λιμένων της Ευρωπαϊκής ενδοχώρας.
Η ΕΕ πάντως στοχεύει να μετατοπίσει το 30% των εμπορευματικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ