
Η ευρωπαϊκή συνεργασία είναι πλέον απαραίτητη προκειμένου να ενσωματώσουν τα κράτη μέλη τις μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς με τις υπόλοιπες αλυσίδες μεταφορών και logistics των λιμένων τoυς. Τη συγκεκριμένη άποψη εξέφρασαν 130 συμμετέχοντες από την Πολωνία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Τσεχική Δημοκρατία, οι οποίοι συνεδρίασαν στις 21 Νοεμβρίου στη Βαρσοβία για να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα κυρίως στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας
«Τώρα είναι η ώρα να συμβάλλουμε στις συζητήσεις για τις μελλοντικές εξελίξεις της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών», δήλωσε ο κ. Stefan Breitenbach διευθυντής Marketing στο λιμάνι του Αμβούργου και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του τριετούς Interreg προγράμματος με την ονομασία ΕΜΜΑ .
Οι δυνατότητες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως αν και οι μεταφορές εμπορευμάτων στα ποτάμια της Ευρώπης είναι οικονομικά αποδοτικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον. Επίσης οι εσωτερικές πλωτές οδοί μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη σε οικονομικά “ασθενικές’” περιφέρειες της Ευρώπης. Οι πλωτές μεταφορές έχουν ήδη ενσωματωθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T), αλλά δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο για την υποστήριξη των λιμένων στα ποτάμια της Ευρώπης.
“Έχουμε ανάγκη από πολιτικές στήριξης των συνδυασμένων μεταφορών και ένα νέο μη γραφειοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο για το συγκεκριμένο τομέα”, υπενθύμισε ο Roland Horner, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λιμένων της Ευρωπαϊκής ενδοχώρας.
Η ΕΕ πάντως στοχεύει να μετατοπίσει το 30% των εμπορευματικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ