
Οι λιμένες του Szczecin και Świnoujście κατά τη διάρκεια των εννέα πρώτων μηνών του 2016 καταγράφουν αύξηση στη διακίνηση χύδην ξηρού και γενικού φορτίου, η οποία αγγίζει σχεδόν το +3%. Τα κύρια εμπορευματικά φορτία που διακινήθηκαν από αυτούς τους δύο λιμένες της Πολωνίας είναι τα χύδην φορτία, κυρίως σιτάρι, αλλά και τα υγρά καύσιμα. Η αυξημένη διακίνηση φορτίων αποδίδεται στη λειτουργία του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και στη λειτουργία των νέων τερματικών σταθμών σιτηρών, αλλά και στη συνεχή αύξηση της κίνησης στον επιβατικό σταθμό του λιμένα του Świnoujście.
Πιο αναλυτικά από τους λιμένες Szczecin και Świnoujście διακινήθηκαν περισσότεροι από 17.600.000 τόνοι φορτίων, 475,7 χιλιάδες τόνοι περισσότεροι σε σχέση με το εννεάμηνο του 2015. Σε ό,τι αφορά τα φορτία υγρών καυσίμων, αυτά αυξήθηκαν κατά 26,5%, δηλαδή 341,1 χιλιάδες τόνοι περισσότεροι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Να σημειωθεί ότι στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου του Świnoujście συνεχίζονται κανονικά οι παραδόσεις LNG από το Κατάρ, καθώς ο τερματικός σταθμός έχει τεθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία ήδη από τον περασμένο Ιούνιο. Μάλιστα, μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα ο σταθμός έχει υποδεχτεί δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG, που συνολικά μετέφεραν 511.349 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου. Πρόκειται για τα πλοία «Umm Al Amad» και «Al-Khuwair», που μετέφεραν στις 17 Οκτωβρίου και 12 Νοεμβρίου αντιστοίχως καταριανό φυσικό αέριο στον πολωνικό τερματικό σταθμό του Świnoujście.
Φωτό: gaz-system.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ