
Μετά από σχεδόν τεσσερισήμισι χρόνια ομηρίας στα χέρια Σομαλών πειρατών, 26 ναυτικοί με καταγωγή από την Ασία απελευθερώθηκαν, όπως επιβεβαίωσε σήμερα Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας και αφού πρώτα -σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες- κατεβλήθησαν λύτρα στους απαγωγείς τους.
Μάλιστα, εκπρόσωπος των πειρατών ενημέρωσε μέσω διαδικτύου ότι τα λύτρα που πληρώθηκαν ήταν $1,5 εκατ. Βέβαια, η πληροφορία μένει να επιβεβαιωθεί και επισήμως.
Οι 26 ναυτικοί με καταγωγή από το Βιετνάμ, την Ταϊβάν, την Καμπότζη, την Ινδονησία, την Κίνα και τις Φιλιππίνες ήταν το πλήρωμα του ταϊβανέζικης ιδιοκτησίας αλιευτικού σκάφους FV Naham 3, το οποίο κατέλαβαν Σομαλοί πειρατές το 2012 και ενώ αυτό έπλεε στην θαλάσσια περιοχή νότια από τις Σεϋχέλλες.
Συνολικά 29 ήταν οι ναυτικοί που απήχθησαν από τους Σομαλούς πειρατές, αλλά ένα μέλος του πληρώματος είχε χάσει την ζωή του κατά την διάρκεια της επίθεσης, ενώ δύο ακόμα μέλη του πληρώματος πέθαναν στους επόμενους μήνες λόγω ασθενειών.
Οι 26 ναυτικοί έφτασαν με ασφάλεια στο Ναϊρόμπι της Κένυας την Κυριακή και είναι καλά στην υγεία τους. Βέβαια, η ζωή τους κατά την διάρκεια της ομηρίας τους ήταν τραγική, όπως προκύπτει από τις ίδιες της μαρτυρίες τους, καθώς οι Σομαλοί πειρατές τους χορηγούσαν ελάχιστη ποσότητα πόσιμου νερού, ενώ για να μπορούν να ζήσουν ήταν υποχρεωμένοι να τρώνε ακόμα και αρουραίους.
Να σημειωθεί ότι στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας οι πειρατικές επιθέσεις έχουν μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, κάτι που οφείλεται στις συνεχείς περιπολίες νατοϊκών πολεμικών πλοίων, καθώς και πλοίων του ΠΝ της Κίνα αλλά και της Ινδίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE & EPA/DAI KUROKAWA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ