
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finace & Research George Moundreas Com. S.A.
Αβεβαιότητα έχει αρχίσει και επικρατεί στην αγορά αναφορικά με τα επίπεδα των τιμών, με αποτέλεσμα το χάσμα των προσφερόμενων τιμών μεταξύ των Cash Buyers και των End Buyers να μεγαλώνει. Στην παρούσα φάση, οι End Buyers δυσκολεύονται να βρουν ανταπόκριση στις τιμές που ζητάνε, για αγορές που έκαναν σε υψηλότερα επίπεδα και όπως όλα δείχνουν, λίαν συντόμως, θα αναγκαστούν να πουλήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που αγόρασαν ή στην καλύτερη περίπτωση σε επίπεδα Break Even. Αυτό φυσικά θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση των τιμών το επόμενο διάστημα.
H Ινδία, παρά την μεγάλη μεταβλητότητα στις εγχώριες τιμές του σιδήρου, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην αγορά ιδιαίτερα σε Containers, αλλά όπως προαναφέραμε η προοπτική για τις προσφερόμενες τιμές από τους End Users είναι μάλλον αρνητική δεδομένης της υπέρ-προσφοράς τονάζ, την μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου αλλά και τις επερχόμενες αργίες του Diwali.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει ενδιαφέρον μόνο για Capes, καθώς στα Containers δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις τιμές της Ινδίας, αλλά γενικά το ενδιαφέρον του είναι περιορισμένο καθώς αρκετά διαλυτήρια συνεχίζουν να έχουν υψηλό αριθμό αποθεμάτων από αγορές που έλαβαν χώρα ακόμη και πριν ή και κατά την διάρκεια των μουσώνων.
Το Πακιστάν, έχοντας χάσει την αγορά το τελευταίο διάστημα λόγω των μη ανταγωνιστικών προσφερόμενων τιμών, ενδεχομένως με την αβεβαιότητα και μεταβλητότητα που επικρατεί στην Ινδία να προσπαθήσει να καλύψει το κενό, ακόμη και σε Containers, αλλά φυσικά σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν ανοδική τάση , καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,006,746 DWT περίπου, εκ των οποίων το 64% (645,339 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (47,076 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 31% (314,331 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ