
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finace & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 892 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,018 μονάδες με $ 12,744 την ημέρα, BPI στις 819 μονάδες στα $ 6,559 την ημέρα, BSI στις 674 μονάδες στα $ 7,049 την ημέρα και BHSI στις 411 μονάδες, στα $ 5,966 την ημέρα.
Όσο και αν ακούγεται πλέον τετριμμένο, η διατήρηση του δείκτη περί των 900 μονάδων, συνεχίζει και οφείλεται στη θετική πορεία των εισαγωγών πρώτων υλών από την Κίνα, κυρίως σε Iron Ore και Coal.
Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα έκλεισαν στο 2ο ιστορικό ρεκόρ, στους 92,99 εκ. τόνους (το ιστορικό ρεκόρ ήταν τον Δεκέμβριο του 2015 στους 96,27 εκ. τόνους) παρουσιάζοντας αύξηση 6% συγκριτικά με τις συνολικές εισαγωγές του Αυγούστου. Παράλληλα να σημειώσουμε ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, οι εισαγωγές Iron Ore έκλεισαν στους 763 εκ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 9,1% σε ετήσια βάση. Στον αντίποδα οι εξαγωγές χάλυβα από την Κίνα τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά -2,3% σε μηνιαία βάση, κλείνοντας στους 8,8 εκ. τόνους, αλλά στους πρώτους εννέα μήνες οι εξαγωγές, σε ετήσια βάση, αυξήθηκαν κατά 2,4% φτάνοντας τους 85,12 εκ. τόνους. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι ένα από τα βασικά κίνητρα για την αύξηση των εισαγωγών ήταν και η πτώση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος τον Σεπτέμβριο συγκριτικά με τον Αύγουστο, πτώση που υπολογίζεται περίπου στο 6%. Εικάζεται όμως ότι οδεύοντας προς το τέλος του χρόνου, η ζήτηση για Iron Ore θα αρχίσει να φθίνει, λόγω και της πτώσης της δραστηριότητας στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς ο χειμώνας θα κάνει την εμφάνιση του.
Θετική πορεία όμως είχαν και οι εισαγωγές Coal από την Κίνα, παρά την γενικότερη πολιτική της Κίνας για μεταστροφή σε καθαρότερες πηγές ενέργειας. Οι εισαγωγές Coal τον Σεπτέμβριο έκλεισαν στους 24,26 εκ. τόνους, περίπου 33% αυξημένες από τον αντίστοιχο μήνα του 2015 λόγω ότι η Κυβέρνηση έκλεισε αρκετά εγχώρια ορυχεία, αναγκάζοντας με αυτό τον τρόπο τους παραγωγούς ενέργειας και σιδηρομεταλλεύματος να απευθυνθούν στις εξωτερικές αγορές. Να σημειώσουμε ότι τον Αύγουστο οι εισαγωγές ήταν υψηλότερες του Σεπτεμβρίου, στους 26 εκ. τόνους, σημειώνοντας το υψηλότερο ρεκόρ των 2 περίπου τελευταίων ετών. Αναφορικά με το outlook της πορείας των εισαγωγών σε Coal από την Κίνα, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, γεγονός που οφείλεται και πάλι σε Κυβερνητική παρέμβαση καθώς το Πεκίνο έχει αρχίσει και επιτρέπει και πάλι την αύξηση της εγχώριας παραγωγής λόγω ότι τα αποθέματα έχουν φτάσει σε ιδιαίτερα χαμηλά σημεία ενώ οι τιμές του εμπορεύματος έχουν αρχίσει και έχουν ανοδικές τάσεις.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘OCEAN CRESCENT’ 174.222 DWT (2007 – Shanghai Waigaoqiao), πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12 εκ.
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘UNITED SERENITY’ 82.533 DWT (2009 – Oshima) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,3 εκ., το ‘GODAVARI’ 74.456 DWT (2007 – Hudong) πουλήθηκε στα $ 6,2 εκ. και το ‘EVER LEADER’ 73.965 DWT (1999 – Tsuneishi) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4,1 εκ.
✏ Στα Supramax και Handysize, το ‘CLEMENTINE’ 50.238 DWT (2004 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 6,7 εκ., το ‘DUBAI FAITH’ 45,681 DWT (1996 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε στα $ 2,1 εκ. και το ‘KARSIYAKA’ 45.547 DWT (1999 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 3,05 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘JACQUES JACOB’ 71.345 DWT (2000 – 3. Maj Brod.) πουλήθηκε στα $ 7.25 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘HUGLI SPIRIT’ 46.889 DWT (2005 – Hyundai Mipo) IMO III, πουλήθηκε στα χαμηλά $ 13 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ