
Η Maersk ανακοίνωσε ότι σταματάει την πώληση των πλοίων που αποσύρει από τον στόλο της προκειμένου να εξασφαλίσει την περιβαλλοντικά φιλική ανακύκλωσή τους. Η υπόθεση του δεξαμενόπλοιου «North Sea Producer» αποτέλεσε την απαρχή για αυτή την απόφαση το οποίο έπειτα από 32 χρόνια υπηρεσίας με την Maersk οδηγήθηκε για διάλυση σε ένα κακής φήμης διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές. Το πλοίο είχε πουληθεί από την Maersk τον Απρίλιο ενώ ο νέος ιδιοκτήτης του το οδήγησε σε ένα διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές τον Αύγουστο. Η Maersk παραδέχθηκε ότι δεν είχε την δυνατότητα ελέγχου της διάθεσης του πρώην πλοίου της στο συγκεκριμένο διαλυτήριο.
Πλέον η Maersk θα αναλαμβάνει την ευθύνη για την διάλυση ενός πλοίου το οποίοι δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την εταιρεία και δεν θα προχωράει στην πώλησή του σε τρίτους. Έτσι η εταιρεία θα διασφαλίσει ότι η διάλυση του πλοίου θα πραγματοποιείται βάσει των προδιαγραφών που έχει θέσει η Maersk και οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους παραμέτρους που σχετίζονται με την ασφάλεια των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αποφυγή φαινομένων διαφθοράς.
Να σημειωθεί ότι όταν η διάλυση ενός πλοίου λαμβάνει χώρα στην ακτή, όπως στις περιπτώσεις των διαλυτηρίων της Ινδίας και του Μπαγκλαντές, τότε τα πλοία διαλύονται κυρίως με την χρήση εργατών και όχι μηχανημάτων, οι οποίοι εργάζονται με πλημμελή εξοπλισμό ασφάλειας, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο εργατικών ατυχημάτων. Μόνο για το 2016, 17 εργαζόμενοι έχασαν την ζωή τους στην Chittagong Beach στο Μπαγκλαντές κατά την εργασία τους σε διαλύσεις πλοίων. Επιπρόσθετα η διάλυση πλοίων με αυτό τον τρόπο ρυπαίνει σημαντικά το θαλάσσιο περιβάλλον με τοξίνες και υπολείμματα πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ