
Διεξήχθησαν οι εργασίες του Ναυτιλιακού Συνεδρίου Υψηλού Επιπέδου (Malta Maritime Summit) με θέμα το μέλλον της ναυτιλίας καθώς και τη διασφάλιση των καλύτερων συνθηκών που θα επιτρέψουν την επίτευξη αειφόρου ανάπτυξης.
Στην Υπουργική Στρογγυλή Τράπεζα παραβρέθηκαν ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μάλτας, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κύπρου, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA), ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) και ο Matej Zakonjšek, επικεφαλής της ομάδας συμβούλων της Επιτρόπου Μεταφορών της Ε.Ε. Violeta Bulc.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ στην ομιλία του τόνισε τη σημασία ισότιμης εφαρμογής των διεθνών κανόνων, που θα διαμορφώσει ένα περιβάλλον με ίσους όρους ανταγωνισμού στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τις Θαλάσσιες Μεταφορές υπό το πρίσμα της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, στην αναγνώριση του ρυθμιστικού ρόλου του ΙΜΟ αλλά και στις προκλήσεις εφαρμογής της νομοθεσίας, που αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος και τις αέριες εκπομπές, τις προτεραιότητες νομοθέτησης για το ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο της ΕΕ και την υποστήριξη της κυρωτικής διαδικασίας Διεθνών Οργάνων του ΙΜΟ.
Παράλληλα με το Ναυτιλιακό Συνέδριο Υψηλού Επιπέδου πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα και η 4η Τριμερής Ναυτιλιακή Συνάντηση Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας, με κύρια θεματικά αντικείμενα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ψηφιοποίηση και απλοποίηση των ναυτιλιακών διαδικασιών, την κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας, την αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων, την παρουσίαση των ναυτιλιακών προτεραιοτήτων της Προεδρίας της Μάλτας στο Συμβούλιο της Ε.Ε., την ενδιάμεση αναθεώρηση της Ευρ. Πολιτικής για τον Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018 και την προοπτική της μέχρι το 2020.\
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ