
Μια νέα έκθεση της World Bank “προτρέπει” τις νησιωτικές χώρες της Καραϊβικής να υιοθετήσουν το μοντέλο της “μπλε οικονομίας” ώστε να δοθεί ώθηση στην ανάπτυξή τους αλλά και για να αποκτήσουν μεγαλύτερη “ανθεκτικότητα” σε εξωτερικούς κραδασμούς που επηρεάζουν τις ευάλωτες οικονομίες τους.
Η έκθεση “Προς μια Μπλε Οικονομία: Μια υπόσχεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Καραϊβική” κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα, και αναλύει τη σημασία για υιοθέτηση πολιτικών πρωτοβουλιών που υποστηρίζουν τις γαλάζιες θέσεις εργασίας. Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τοπικές επιχειρήσεις ή βιομηχανίες που εστιάζονται στον πλούτο της θάλασσας θα διπλασιάσουν τη συμβολή τους στο ΑΕΠ των νησιωτικών χωρών μέχρι το 2030.
Οι θάλασσες και οι Ακτές της Καραϊβικής προσφέρουν έσοδα που άγγιξαν τα 407 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2012. Ωστόσο η έκθεση προειδοποιεί ότι το πολύτιμο φυσικό κεφάλαιο της Καραϊβικής που είναι η ίδια η θάλασσα τα τελευταία χρόνια κλονίζεται από τα φαινόμενα της υπεραλίευσης, της παράκτιας υπανάπτυξης και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι τουρίστες έρχονται στη νησιωτική περιοχή για τα αξιοθέατα που βρίσκονται πλάι στη θάλασσα, με αποτέλεσμα την υπερβολική υπανάπτυξη όλων των παράλιων περιοχών. Περίπου το 75% των υφάλων της περιοχής θεωρούνται ότι βρίσκονται σε κίνδυνο από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Επίσης περίπου το 85% των λυμάτων καταλήγει στη θάλασσα της Καραϊβικής χωρίς καμία επεξεργασία.
Η έκθεση καταλήγει στην προτροπή προς όλους τους αρμόδιους κρατικούς φορείς των νησιών ως προς τη χάραξη μιας σφαιρικής και συνολικής γαλάζιας πολιτικής για όλη την περιοχή της Καραϊβικής και την υιοθέτηση επιτυχημένων μοντέλων και παραδειγμάτων από τη μπλε οικονομία, ειδικά στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ